Alla inlägg den 9 april 2012

Av jennahs - 9 april 2012 14:00

Ja, idag skedde de en krock ....

Från noret rondellen ner mot mora måste den varit påväg, för den har åkt ner i diket och ser ut att ha åkt in i ett träd?

Jag tittade först ut genom tvrums fönstret, och ser 2 snut bilar och när jag ser dom här kan jag inte undgå och tänka " vad har jag gjort??", För att i samma sekund svara mig själv, "inget!!"   

 Jag är förmodligen den mest oskyldigaste på hela stormyren.

Men jag ser sen att de skett en bil olycka....


såklart jag blev nyfiken, så jag tittade ut lite mer...och kan se de hela från ballkongen.

Men vad dom i trafiken tänker fattar jag inte. Dom har i stort sätt stoppat trafiken Av ren nyfikenhet, för att G - L - O !. Tafik olyckan stoppar inte ens trafiken, den stannar av nyfikenhet.


Ja, vi svenskar är väl riktiga nyfikna satar?.Jag är  halv finsk, så jag tog en bild. Haha...

aja, den blev inge bra. Men den får duga. Ingen verkar ha blivit skadad. De är väl huvudsaken.


jag stod ialf inte och glodde, jag skäms över att stå och glo, bara för att stilla min egen nyfikenhet.

men ja, som sagt. Hur de kunde bli så långt inlägg av en krock fattar jag inte heller.....  

    



Nu ska jag laga lite mat, de blir fläskfile med potatisgratäng. Gott va? ;) 

Av jennahs - 9 april 2012 09:24

Godmorgon!.

Äntligen jag vaknade kl 8.45 Vilken lättnad. Igår kväll började jag nojja över mina hjärtslag. Och somna med den oron är ingen höjdare, jag har nog drömt samtidigt sm jag vaknat upp ibland att jag ska sluta andas, och dö.

Så de va faktiskt skönt och vakna imorse.



Jag har min hemska Pms vecka. Den strular lite, efter några omständigheter.

På de hela så är jag fortfarande(!!!) dålig i magen. Och light feber.

Jag har aldrig tidigare ringt VC för att jag inte skiter som jag ska. Om de skulle vara magsjuka så borde inte vara i 4-5 dagar väl?

Ah!, jag hatar dessa frågor, "är du allergisk"..."har du ätit nå olämpligt?" ... .

HUR SER DET UT!?      haha, eh fyfan. Jag fattar såklart att dom måste fråga vissa saker. 


Mitt samtal får bli såhär, "hej, jag är dålig i magen, jag är inte allergisk,har inte ätit något olämpligt, jag dricker mkt vatten, och de ser ut som skit"

jag har säkert missat någon fråga. Men nu kom jag och tänka på en annan "skit" sak.....


 jag minns mitt Ex från *** som jag träffade på en kryssning, vi hade ett distans förhållande. Han va *** största player, euuw!.


Han skulle ialf komma hem till mig en helg, för första gången.


Tanken var att han skulle ta hand om mig efter mitt akuta beskök på intensiven (som jag skrivit om). 

Stackarn hade precis kommit hem från Thailnad. Dålig i magen, Och han sket så jävlar anamma!. Han ringde alltid en vän  varje gång och bodde på toa (såklart han försökte smyga med de hela till en början) Något som va ohållbart. Jag märkte hur jobbigt han tyckte de va. Jag hörde hur de smattra på dass, samtidigt som han ringt en vän (som stöd) så han KUNDE PRATA HÖGRE varje gång de brakade !

Det hela slutade med att vi fick gå till min vårdcentral med ett provrör med bajs. Haha.. fyfan. Faktiskt lite svårt att glömma de där.

Som ni förstår så höll de inte.... (HAHAH) närå, men de tog slut av andra orsaker   


jaa så kan de vara ibland, jobbigt läge. 



Häromdagen fick jag känna på hur de va förr i tiden med vänner, när man har en efterhängsen vän efter sig. Visst är de smickrande (till en viss gräns) 

Men jag ogillar verkligen när någon tror att denna persons tid är viktigare än min tid av någon anledning. Att man tar för givet.

Jag borde vara tacksam över en brydd vän?,något jag såklart är och försöker visa, ibland.

Men fan, jag gillar inte när man måste smsa varandra helatiden och ses helatiden. Why?

Hur är ni på den fronten?och vad tycker ni?

Ok, jag hatar verkligen att känna pressen över att man måste hela tiden visa att man bryr sig, typ varjedag genom smsa eller ringa.Eller ses ofta, och gör man inte de på 1 månad så är den vännen borta ....

Nej en riktigt vän för mig är, även om man inte ses på 5 månader så är allt precis som vanligt. Och de är väl just såna vänner jag enbart har kvar.


Om man inte ses, eller smsar/ringer så *POFF* är du inte personens vän mer, åtminstonde inte på Fb.Allt händer där.

Varför tar Facebook så hårt på folk? försvinner man ifrån någons vännerlista, så tar man de väldigt hårt. Samma sak, att man måste "ha ett förhållande" med sin kille där.Eller om de tar slut, så bara måste man in och ta bort relationen direkt på Fb, helst först!. Hela livet verkar kretsa kring Facebook för många. 


Jag förstår att de är där man kan visa upp sitt yttre, där alla får sin uppfattning genom sina bilder och fina status uppdateringar. Där kan du måla upp precis hur du vill folk ska ha för uppfattning av just dig.

framför allt ditt perfekta mående från att du vaknar till du somnar.

Hur fint vi har de, att min kille gett mig massage ikväll (egentligen har han bara knådat halv dåligt på dina axlar med en hand, medans han tvingat dig se star wars med honom) 


jag har valt att inte uppdatera så mkt(ok nästan inget), de har väl också gjort att folk tyckt att jag är ointressant och tagit bort mig som "vän". Dom anser väl att jag är den som snokar och inte delar något själv.Buuhhuuu   


Jag har nog min Fb mer för att ha kontakt med andra jag setat på hem med, osv. se hur de går osh sådär. Inte min granne jag egentligen inte känner. Eller min pojkväns morsa, eller folk jag träffat 1 gång. osv.




Nu blev de inge vettigt inlägg, jag låter orden flöda just nu.  jag ska försöka uppdatera i någon kategori senare idag, vet dock inte vilken. Jag har insett att mina inlägg har blivit lite röriga. Ska försöka rätta till de hela. Kanske....


Hoppas ni haft en fin påsk. min vart sisådär.Saknaden  över barnen har toppat alla dalar tror jag 




















Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards