Alla inlägg den 18 maj 2012

Av jennahs - 18 maj 2012 17:47

Fick precis "utrustning" för blodsocker mätning av min pappa.

Grejerna såg inte ut som dom gjorde 2003 precis, då jag hade praktik på lasarettet. och gjorde sånt här.

så han fick visa mig en gång, och jag tog sockret på honom som visade på 7.2. 


Jag testade direkt på mig själv när jag kom in, och på D också.

 Hans socker visade 5.4, mitt visade 4.2 .

Jag har allts lågt blodsocker, som jag misstänkte.  Allt som visar under 5 är lågt. Direkt sa pappa att jag skulle äta något, jag som redan tryckt i mig en räksallad och var mätt. "KOLHYDRATER ska du äta!!, inte konstigt du går med huvudvärk"...eh... min värsta fiende, kolhydrater något jag undviker annars och har försökt göra i 4 år, kanske 5. 

Jag som var rädd för nålar tröck dit "pennan" med nålen mot mitt finger så hårt att jag blev blå på fingertoppen.. självklart lixom. 


det ska bli "spännande" och se hur mitt socker ser ut under dagen i morgon. 



Av jennahs - 18 maj 2012 16:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 18 maj 2012 13:32

hallå ...


vad händer? jag ska snart tvätta en hel del.

Jag har även lovat min mor att tvätta en bäddmadrass i en av våra stora maskiner här (för mattor) .  jag har även hunnit besöka damen i grannhuset.  Jag gav henne 4 koppar som kom från Nusnäs, något som inte passade in här. Finns de något jag har mkt av är de koppar.  Kopparna får dessutom inte vara för stora...

jag äter ju typ allt i en kopp, soppa, fil, yoghurt,gröt. Varför? , man (Läs jag) tar inte lika mkt som man kanske annars gör om man tar enstor skål. Löjligt? kanske.. men de gör skillnad ;) 


Förutom att städa så har vi inga planer. jag är löjligt trött idag, och ville inge hellre än och somna om när jag vaknade vid 8 imorse.

Jag träffade mina föräldrar såklart när dom kom med madrassen. Jag nämnde om min huvudvärk, att jag förbrukat alla 20 st  panodilerna  jag fick av dom, och inne på en 3:e förpackning med ipren. Min pappa reagerade stark och sa att har man huvudvärk mer än 4 gånger i veckan kan de vara allvarligt. Min mamma va (som alltid)  snabb och avbröt mitt i hans allvarliga prat med att säga att "hon har tid till vårdcentralen". Sen blev de tyst ........

Mamma har alltid varit en lugn person, som inte hetsar upp och gör en mer orolig än vad de behövs, min pappa är tvärtom.

Btw, så hade jag huvudvärk när jag vaknade imorse   


Jag pratade om mitt blodsocker också, att  jag kanske lider av lågt socker?.  eftersom min pappa har diabetes så ska jag få grejer så jag kan kolla mitt socker under ett dygn. 

Jag funderar på att kolla mitt socker under hela morgon dagen i morgon... dvs före frukost,efter,lunch osv enda till kvällen. Så kan jag ta med resultaten till läkaren i slutet på Maj.

Jag hatar nålar, nå otroligt mkt. URsch, bara pick i fingret får mig att rysa till.


Men de ska nog gå bra och picka fingre, jag får blunda? eller..eeh..kanske inte var en bra ide.


Idag köpte jag jordgubbar utan för willys, och ja..dom var stora och..vattniga? inte alls den smaken dom brukar ha.

Är de verkligen sån skillnad på svenska/beligiska/spanska jordgubbar?.


Jag prövade föresten ett par jeans som hängt i röven, och kunnat få i en kropp till tidigare (somras), jösses...

vilken panik jag fick. jag höll på av dö av andnöd. Dom åkte av lika fort som jag provade dom. 

Dom i grannhuset som jag träffade tidigare idag,  den ena  är 34 och den andra ca 40 år .. dom båda lite rulltiga damerna påstår att de har med åldern och göra "man växer med åldern", jag höll på köpa hela snacket med hull och hår, kom igen 2 mot en? såklart man ger upp haha..dom båda var dessutom äldre. Men när jag gick därifrån kände jag direkt att..nä vilken bullshit?

Jag tror snarare de blir så att man inte bryr sig lika mkt om vad man stoppar i sig när man blir äldre..man är ingen stroppa i klackskor och hänger utanför wasa längre precis. 



Jag har inte tid mer än såhär ..  ska ner och tvätta. Hoppas ni får en fin och härligt dag, som ni förtjärnar   





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards