Alla inlägg den 19 maj 2012

Av jennahs - 19 maj 2012 09:54

Gomorgon!.


Sitter med en kopp kaffe och ångrar redan att jag inte köpte hem några Pk igår.  

Jag började morgonen med att mäta våra blodsocker. Mitt låg på 4.8, min pojkväns låg på 5.0. 

Den mätningen kändes ändå rätt ok, eller?.


Igår kväll blev fredagsmyset blomkål/morötter och dipp.  Vi bestämde oss senare för att ta en kvälls promenad.

Så fort vi kom ut så kände jag att jag borde ha tagit den varmare jackan ...

så bara när vi kommit upp för backen efter tunneln mot rödmyren kände jag för att vända ....


(Jag skrev om en incident som hände under promenaden igår, men lika fort jag skrev de så kände för att radera det. Det kan misstolkas och folk har ju ganska lätt för att vrida om saker till något brutalt.  Iofs så är inte mitt problem om andra inte kan tolka/fatta mina inlägg. )


jaha idag då? jag försöker planera hur jag ska göra när de gäller måltiderna och mätningen av sockret.

Idag är min plan att äta som jag "brukar" .. och mäta sockret. imorgon ska jag försöka äta oftare och mindre? hur de nu ska gå.


"Tre huvudmål och två till tre mellanmål är en bra riktlinje. Mängderna är, som tidigare nämnt," individuella. Det är bra om lunchen är ungefär lika stor som middagen och att det finns ett mellanmål mellan måltiderna, på förmiddagen, eftermiddagen och på kvällen.

(netdoktor.se)


Det där låter galet mkt .Men jag ska försöka för en dag , portionerna ska som sagt inte vara så stora.  Det får bli i morgon.

Hur ofta äter ni? ni kanske inte är så ätstörda och funderar på vad och när ni äter?


Nu ska jag fixa håret ... 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards