Alla inlägg den 1 juli 2012

Av jennahs - 1 juli 2012 16:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 1 juli 2012 12:38

Heeeeeeeej!.


Vad händer?. Haft en bra helg? ...

 

Jag kom hem för ett tag sen. Vi har haft de mysigt. Lagat mat, varit ute hela dagen, somnade och sov riktigt bra inatt. Imorse hann jag sitta ute i solen en stund innan molnen fyllde hela himlen.

Davids föräldrar hade ju tagit sin husvagn ner till dragspels stämman i byn där. Så vi var själva.


Trots att jag visste mitt svar så prövade jag få dit mina barn, när jag endå var i krokarna. Jag skrev först till barnens farmor, eftersom hon påstår att jag får träffa barnen NÄR jag VILL och HUR MKT jag  VILL.


Men de finns en makt utav dess like ska ni veta ... 

Hon fick inte åka "dit" för barnens pappa. Hon bad mig ringa till han själv istället....

Vilket jag gjorde, med tanke på att de inte sas några fula ord och lugnet var hyffsat (till en början) så blev min känsla att han var själv utan "damen".  Jag märker direkt när han ska "tuppa" upp sig, som att han måste bevisa hur mkt han hatar mig inför "någon". Säger min känsla ialf(finns orsaker tilldet också).

Hur som helst, just då var barnen inte där, och jag fick inte träffa dom när dom kom hem heller.


Jag berättade att jag tyckte de var dåligt att han tog barnen ifrån mig på midsommar, så att jag inte fick prata med dom och krama om dom ordentligt. Vet ni vad han säger? han trodde jag skulle bråka?, eller att de skulle bli bråk?. Något jag aldrig tänkt göra, utan min fokus ligger bara på barnen. Jag sa att jag måste kunna få prata med dom när jag stöter på dom någonstans, OCH ...

Jag sa då att jag bara ville prata med barnen, då säger han att han trodde david skulle komma fram och bråka och gapa?(för han stod och drack en öl på en gård lite längre bort) Nä men hör ni? för de första satt hans systers kille och david på en bänk och kollade på resningen under tiden jag gick bort dit för jag bad han sitta där medans när jag gick.


Jag gick fram med davids höggravida syster, han var lixom inte ens med och även om han skulle vara de så skulle han aldrig bråka, och allra minst framför MINA BARN!, de är lixom något han själv gör ..inte david!.

han tänkte förmodligen på valborg, DÅ HAN SJÄLV KOM FRAM och gapa och skrek fula glåp ord. 

Dålig ursäkt tycker jag.


Sen babblade han om att vi skulle, eller vänta... jag skulle boka tid till familjerätten.Något jag gjorde i Maj men han anmälde mig för 2 saker 3 veckor tidigare bokat möte  som jag fick veta igår "lades ner" så samtidigt som han så gärna ville "spärra in mig" så ville han ha ett möte med familjerätten, skumt!.  


HUr vågar man lita på att de fungerar den vägen igen(familjerätten)? och som jag tidigare skrivit, varför inte gå med på ett domstols beslut så schemat blir fastställt i tingsrätten så man SKA följa schemat med andra konsekvenser, man ska inte kunna fitta sig bara för att man är bitter på MIG.


Sen drog han upp hur jag kunde säga fula saker om hans tjej? jag berättade att jag får tycka vad jag vill(och skriva), då svarar han att han fick tycka illa om mig  också. Såklart han får, bara han inte straffar barnen för hans illa tyckte gentemot mig, så får han tycka vad han vill. Jag kunde lixom inte bry mig mindre om den saken.

 


Ja de är trist de här. Men jag var beredd på att jag inte skulle få endå, eftersom jag inte fått de på ÅR. de var väntat, känns super sorgligt att skriva de men såhär är sanningen. TYVÄRR måste jag skriva.



Nåväl.

 

 

Jag säger då de, det är en jävla tur vi har min pappa som alltid ställer upp för oss.

Han körde också hem oss idag :)

 



här kommer liite bilder ...

orkar inte förminska bilder osv, dom får bli mini!. Alltid något ;)


Nusnäs :

    

Såhär kallt var de i huset så jag sprang runt i en tjock mys tröja :)


 

Vad tycker ni om masken? jag ogillar den som fan. Glömmer aldrig första gången jag blev skrämd av den..hahahha!

 

Det blev många koppar kaffe ute i solen som kom kikade fram emellan åt ;)






Vi hörs sen.




Det är tur de finns dom som ställer upp i vått och torrt, andra gör de aldrig... man får då vara beredd på samma sak tillbaka i fortsättningen. 

 

 

 

 

hej på ett tag!.

 

 




 






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards