Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Öronen fixade .

Av jennahs - 5 juli 2012 10:37

Nu är vi redan tillbaka.


De var ju tur att jag nämnde om att spola ur öronen. Babe lider nämligen av trång hörselgång på vänster öra.

Han var en gammal bestämd doktor, med klassiska fula ordföråd(jävlar,skit,helvete) . Revaxör var skit ialf. Så ni som har den, släng skiten   .

Hörlurar med musik var inte bra, de blir man hörselskadad av berättade han också.


Dessutom var han röd i vänster öra kunde han se efter ur spolingen, så han fick öron droppar utskrivet för 7 dagars kur, och en annan rengöring av öron, (vaxol) eller hur man nu stavar det.

Nästan så jag skulle frågat om att kika i mina öron..

Jag har nämligen prassel i örat när jag skriker, eller någon annan... högt ljud med andra ord.

Ljudet i örat låter som när man prasslar med en påse. Riktigt obehagligt.



Blev ju ett riktigt öron inlägg det här. Men de är ju trevligt de också.


Alldeles snart ska jag gå till mammsen, min syster är där.

Ska försöka dra ut henne till solen och dricka kaffe.


ska bara slurpa upp min kaffe kopp med broccoli soppa och äta min prickiga korv macka. Helt plötsligt lät maten inte alls god?.  de fick bli en tidig lunch eftersom jag snart ska gå och frullen endast bestod av någon bit melon....

Vad betstår eran frukost utav? jag kunde käka värsta brak frukosten varje morgon i flera år, tills nu.

 

Sen måste jag komma på en sifferkod till låsning av väskan. 3 siffror som jag såklart måste komma ihåg? inte min starka sida kanske.

de var ju trevligt att både annzo och min syrra sa exakt samma ord när de gäller väskan...

"hoppas den kommer till användning nu också"... vilken tro dom har på mig    .

Jag Älskar er båda!.


jag har ju trots allt bestämt mig nu, och jag är mer peppad än någonsin även om det pendlar de också så känns de helt annorlunda den här gången. De är klart att förändringen skrämmer mig, och de är inte alls lätt och lämna något man Älskar så otroligt mkt. De är tufft och vara förnuftig ibland. 


Ofta har jag känt att jag kanske borde försökt igen, att jag inte gav de en ärlig chans. Men så kommer de inte kännas eller vara den här gången, för jag gjorde inge annat än och försöka och kämpa.

Mer än jag klarade av dessutom.




soppa och pricka korv mackan vare ja.....


ta vara på dagen nu :) 


X


 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards