Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Det förstod jag väl.

Av jennahs - 7 juli 2012 14:41

Ja de är enkelt och förneka. Om man säger såhär 1+1=2 . Behöver jag säga mer?.

Jag har inget mer och säga, sådär. Men man läser ju inte min blogg, ellerhur?, samtidigt som man ringer 2 min efter mitt senaste blogg inlägg och "skvallrar". Otippat.

 

De var dessutom jäävligt lågt att ta upp hela min sits jag sitter i med mina barn, som man dessutom redan vet hur de ligger till, och har sett de själv med egna ögon. Men om man "jämför" sig med min dåliga sits då har man de inte bra själv alltså!.  


Jag lämnar de bakom mig, precis som med allt annat skit så de blir inga problem. 



Kom för en stund sen hem från mamma, var ju dit och lämnade lite bullar. blev inte långvarig där eftersom e ser ut och börja regna när som helst. 


Färgat håret och donat har jag också hunnit med, likaså tvätta.  Håret blev bra, och jag stuntade i slingor.

De får bli sen(kanske). Jag älskar hårfärgen eftersom den inte verkar slita så mkt på mitt hår som alla andra.


Läste lite artiklar om hårfärger, där man testat en del av dom. På grått hår och blonda.

Alla hårfärger har olika kvalitet, när de gäller att sitta i längst(behålla färgen) och när de gäller att täcka grå hår . Den här artikeln blir dock 1 år gamal den 14 oktober i år.

Dom testade brun nyans.

Enligt den sidan får L’oreal Excell10 bäst betyd i färgstarkast. 

 

Efter ett par tvättar så visar sig Soyance hålla i sig bättre än Excell10 tex.

Många hårfärger lovar att täcka gråahår till 100% också, eller helt "perfekt".

Men vissa fabrikat "lovar" visst lite för mkt.

 

Loreal excell10 är den enda produkt som inte marknadsför att den täcker grått hår, är också den som täcker grått hår bäst. Och den färgen ska dessutom endast sitta i håret 10min. 

Wella ska tydligen också vara bra, som sticker ut från dom flesta när de gäller det.

 

Ganska intressant ju!.

 

Såhär skriver även en annan person, som jobbar med "hair och make up".

 

"Sedan jag blev mörk i håret så har jag nog färgat utväxten typ hundra gånger (känns det som)"
Men jag har aldrig blivit riktigt nöjd, färgen sätter sig inte lixom, och det beror ju på att jag är blond i utväxten, så egentligen borde jag förpigmentera och greja först, men orkar jag det vart tredje vecka? nää
Men nu har jag hittat en färg som funkar hur bra som helst: Syoss hårfärg i färgen mörkbrun (3-1)
Färgade utväxten igår och det blev skitbra! Så denna kan jag rekommendera.

 

 

 

Men sen är de ju så att alla har olika kvalitet på håret osv, alla hårtyper funkar/reagerar olika på hårfärger.

en del sätter sig inte färgen på ens. Så de är ju olika. 

 

 

 

ha de bra alla!.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards