Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Akuten, eller bita ihop?

Av jennahs - 4 augusti 2012 12:31

Jag måste nog ringa sjukvårdsupplysningen... ?

 

När jag bad D kolla mina skulderblad så skrek han rakt ut!, jag fick såklart panik.

Försökte kolla i spegeln hur de såg ut, och skuldran jag känner ´åker ur led´pekar ut, medans det andra bladet inte alls pekar ut sådär, inte ens hälften så mkt.

Man kan lixom greppa tag i skulderbladet utan att gröpa in i huden. Förstår ni?.


Jag borde nog ta min läkare på allvar och ringa sjukgymnasten på måndag. De här var tydligen inget som gick över av sig själv så.  Eftersom jag inte har någon smärta förtillfället så får jag nog bita ihop tills på måndag.

Känns ju fånigt att gå till akuten när de inte är akut sådär.


Därför hoppade jag färgning av håret, och har istället googlat fram övningar för nacke/axlar.

Minsta ansträningar och jag för huvudvärk, så de blir verkligen en stilla dag.

Jag försöker jaga iväg D till hans polare som bara bor runt hörnet typ, trist för han att sitta här hemma med mig idag. 


Vad gör ni idag?.


Jag funderade precis på om jag ska köpa med mig gamla krukor och måla om, tycker de ser härligt ut att måla dom och göra egen ´design´,  jag har alltid gillar personliga saker . de va ju inte länge sen jag hade en period då jag målade om möbler och fipplade. Ett bra tidsfördriv faktiskt :) 



just ja, jag har pratat lite med en del angående barnens flytt till Mora.

Många håller med mig, att de är trist att flytta hit dom ... att en uppväxt med en liten skola + vänner man fått genom året hade varit bättre, och framför allt lugnare.


Att gå i en stor skola, få nya vänner blir en stor omställning och stora skolor innebär en hel del.

Det har ju trots allt varit ganska mkt i deras små liv hittills.

Något jag tror dom inte tänker på, eftersom man inte kanske ser de i dom idags läget. Men allt påverkar och man formas av sin uppväxt. 


Största plusset för mig med att dom inte bor långt ifrån mig, att dom NÄR DOM VILL får cykla hem till mig.

Dom kommer alltid vara välkommna hit, som alltid


Som jag nämnt innan så har barnens pappa inte sagt ett ord om nånting av det här(flytt/skolbyte).

Han har uteslutit mig för länge sen, och valt att inte berätta något om deras liv. Men endå känner han emellan åt för att kasta in barnen hit en natt för att åka till Blge och shoppa. Men viljan berätta om vad som händer i deras liv eller få vara delaktig i något  som skola eller mående, de var något han inte ville.

Märkligt va. Det blir svårt att bygga upp en relation på de här sättet.

Och som han brukar säga " du har inget mde det och göra"...... 

som ensam vårdnadshavare så finns de mkt som brister som visar att han är lämplig. 


Jag undrar meningen med det här, men alltid kommer snart redas ut. Jag hatar snigel farten på  den här "processen".

Men något jag fått veta av ................................. är att man gjort fel på MÅÅÅNGA plan !.





/ se upp.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards