Alla inlägg under augusti 2012

Av jennahs - 15 augusti 2012 18:52

........åååå maten smaka bra?? jaa!!!! grytan blev grym! :)


Efter att vi ätit och städat och satt oss i soffan ringer D´s mobil, han flyger upp i soffan med ett stort leende på läpparna och blir sprallig. De var hans polare han hängt med i stort sätt varjedag ..

dom har inte pratat eller setts på över 2 år, eftersom han setat inne. 


Dom var inte så bra och skicka brev till varandra, och han flyttades runt ett tag? och de har ju varit fullt upp med så mkt och tiden, den går fort!.

Men dom skulle ses om ca 3 veckor då han kommer till Mora :)

Så de var kul och höra. Dom är som piff och puff dom där två    .



Fick mitt paket idag också.

Jag blev nöjd med båda tröjorna, och plus i kanten var ju handdukarna jag fick på köpet, de är något man aldrig har för mkt av :) 



Nu dök D´s polare upp, han klagade ganska snabbt på värmen härinne, haha!. ah de blir då inge träna på cross trainern i den här värmen. 






Av jennahs - 15 augusti 2012 16:45

Av jennahs - 15 augusti 2012 16:13

Håller just nu på att göra en köttgryta ala papi, de är ju inte och göra bara sådär...

jag är väldigt ringelrostig på den fronten, var flera år sen jag gjorde köttgryta.

Men med lite tips från papi så ska de här nog bli bra :)


Babe har städat medans, och dessutom har vi hunnit varit iväg och gjort lite ärenden..

så nu kan man bá slappna av. Bröd baket tar jag i morgon när jag vaknar.


Måste få ordning på all hallon jag plockade hos mammsen igår också .. 

satt ute på altan hos mamma och drack kaffe(igår)... då jag fick syn på all hallon och fick för första gången på flera år lust att stå och plocka lite, de kändes som de helt plötsligt fanns en mening, en vilja och lust .

bara en sån liten sak som att plocka hallon....  



Harmoniska känslan har jag inte ofta. Jag minns att barnens farmor alltid tyckte att jag var så harmonisk när jag väntade barn. Jag var lugn i hela kroppen.



Jag är glad över att kunna uppskatta de där lilla som jag kanske aldrig gjorde förr. Se dom små guldkornen och fånga dagen på ett helt annat sätt. Jag har tidigare sett de hela  antingen svart eller vitt.


Men de brukar vara så med det mesta, så länge man inte drabbas själv så förstår man inte,ser inte, och blundar för det.

vem säger att vi alla kommer leva lyckligt jämt? de finns så mkt som kan hända....

Livet är skört, och ingen kommer ut från det levande.



Nu ska jag fortsätta matlagningen. 


Ikväll ska jag träffa min vän A en vända, hon har nämligen anlänt till Mora igår för att hälsa på och få lite gjort :)

Även får D beskök av en vän ikväll. Får se om jag ska ta mig en promenad medans dom kacklar här hemma.



Njut av kvällen <3

 

 

 

 













Av jennahs - 15 augusti 2012 10:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 15 augusti 2012 09:37

Godmorgon.


Jösses vad lääänge ja har sovit? känns inte alls bra. Jag ställde klockan men minns inte ens att jag stängt av den.

Aja.


Igår var jag på möte på soc. Mötet gick bra, vi ringde runt lite, och bollade tankar. 

Vi pratade även om mötet med barnens pappa, som han till en början sa ja att komma till.

Jag skulle ringa och berätta när och så, så jag skickade ett sms och kom på att han "blockat" mig, så jag kan inte nå han via sms. Så jag ringer honom istället, och möts av en mindre trevlig attityd.

Jag börjar förstå att de här inte är möjligt längre, dessutom menade han att han MÖJLIGEN kunde få en tid till banken den dagen + den tiden, så de gick förmodligen inte!.



Ni alla vet att jag trånar efter umgänge. Just de, UMGÄNGE.


Vet ni vad han glider in på?

Medans han tycker att 4st i en dubbelsäng och leva i en 1a är väl helt Ok, att de inte ska spela någon roll?  han däremot tycker att 4.rok börjar bli lite trångt och tycker att en uppväxt i Mora blir bra.

Sedan började han håna och se ner på mig, genom att fråga om de är smart att börja "knarka" .


Det är lätt och spotta ur sig saker och tro man vet och förstår saker, jag frågade honom om jag inte skulle ta ifrån han barnen så han får känna hur det känns. Men han mena på att jag inte kunde det så...

sen fortsatte han håna mig genom att säga att jag inte hade pengar/mat eller jobb.


Jag känner inte ens i igen den där människan längre(ingen annan heller för den delen), och då har jag varit med honom från att jag var 16 år.


Han har alltid varit snäll,trevlig och tillmötesgående. Aldrig varit elak, bett någon dra åt helvete (inte mig dock).

Men ah jag tror ni förstår.



Nu har jag försökt återigen att få till något. Nu får de bli den hårda vägen!.









Av jennahs - 14 augusti 2012 09:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 13 augusti 2012 16:12

Ok, de här får bli ett sista inlägg. Jaaamen jag vet, jag har inte hittat nå hobby!?

Kanske ska testa yoga, de skulle vara något för mig, enligt Mora rehab!.

Nå, Jenny på yoga? mkt möjligt .. någon som vill andas med mig?   


Mora rehab i sin helhet :

Jag kom ganska precis på minuten, satt mig på stolen(såklart) i rummet vi skulle vara i och guppade med mitt ben likt ett bokstavsbarn (inget fel med det) medans hon pratade om låsningar i skulderbladet och ANDNINGEN. Efter en stunds guppande med benet (omedvetet) så tar hon tag i mitt ben så jag ska sluta   ...


Jag berättade om min spänningshuvudvärk och min på-hugget-hålling i kroppen.

När jag la mig på britsen så kom smärtan ganska direkt i skuldran, hon höll på med ett ultraljuds vågor för att värma min led. 

Tydligen så kommer jag löpa en stor risk för fortsatta låsningar i revben/skuldra/huvud (de är så leden går) om jag inte börjar ANDAS MED MAGEN.

Hon bad mig dra ett djupt andetag med magen, tror ni  min magen blåste upp sig?

jag svarar ganska direkt att "näfan, jag kan inte andas med magen" hon bad mig andas med bröstkorgen och de gick fingemang, inte så konstigt eftersom jag andas högt upp helatiden, ytliga andetag.


jaja, det blev massa prat och hon visade någon övning tills jag skulle vidare till annan sjukgymnast på fredag. De kändes inte givande när hon ber mig höra av mig ifall om dom där inte får ordning på mig? eh va?.



Jag hann med och ringa soc, berättade att det blir möte så imorgon får jag veta vilken tid vi ska dit.

När jag berättade att det fanns ett "visat" intresse för att komma blev hon jätteglad och tyckte de var bra.

jag är dock lite skeptiskt för att de här kommer vara lika positivt efteråt.

Det här handlar inte om att smutskasta varandra inte.


Jag berättar mer i låst (kanske).

Vill inte dela med mig mer av såna här saker öppet för "alla" längre. jag må ha låtit tidigare ilska och frustration  tagit över och öst ur mig här , men de är också för att man har pressat mig dit.


 

Jag hoppas  vilket fall att de som sägs på mötet stannar just där, att man visar den respekten. 

att sprida skit och berätta inför andra har aldrig visat sig bli ett bra resultat, sen om man väljer att prata med sin respektive om de hela, visst, de är en annan femma... vi får hoppas den tilliten finns hos vissa. 



Jag har valt att "begrava" gammal joll, för jag vet att smutskastning är inget som spelar roll, inte i mitt fall ialf. Däremot spelar de en stor roll vad den som har vårdnaden gör och säger. 

För här har man ansvaret för två barn(våra barn), och ge det dom behöver och har rätt till.. då pratar jag inte bara matriellt.



Jag har självklart också ett ansvar, framför allt för mig själv. De är där jag är just nu....

Att bygga upp sig själv igen är inte alltid så lätt, men de går!



Jag ska börja med att försöka andas..... med magen.

 

tack för mig ikväll. vi syns imorgon!.

 

 














Av jennahs - 13 augusti 2012 12:35

Ja ibland ska man väl ha tur?

Det var någon som hade lämnat återbud, och jag fick tiden istället ... till Mora rehab.

Dock har ormsalvan, träningen, eller massagen gjort sitt.

Jag har inte alls lika ont, men är ganska säker på att de kommer komma tillbaka, de har gjort de 4 gånger tidigare.


Jag gillar inte alls när dom ska knäcka min rygg lite här och där. När dom förvarnar mig för det så håller jag andan, och spänner mig. Motsattsen till vad man ska göra alltså.


Vi får se vad dom hittar, om dom hittar något. Ska bli intressant också och höra om dom kan se min såkallade "inflamation" som sjukgymnasten på vårdcentralen gjorde. 



Jag har nyss ätit en redig frukost (äggröra). Hoppas jag inte spyr upp den på bänken där.

Passar väl på och fylla magen med en kopp te, så de blir enklare att få upp skiten ifall jag spyr.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards