Alla inlägg den 29 september 2012

Av jennahs - 29 september 2012 09:59

Godmorgon världen.


Vi borde njuta av livet lite extra nu när jorden ska ´gå under´igen. Så komiskt de här.

Rymdvarelser som ska komma?, och den som vill lämna jorden får försöka haka på rymdskeppet.

Nå, vilka vill åka rymdskepp lagomt till julafton?   

  


Idag blir det måla...och måla. Städa, plocka,bära. 

Jag hoppas snart kunna njuta fullt ut av min sista vecka. 

Jag har svårt att sitta still, lyssna, sover dåligt, jag känner mig inte direkt närvarande utan de blir mkt "va?"

Ögonen känns som golfbollar, humöret svänger och nu väntas niagrafallet - den blodiga varianten.


jag vet inte vart jag ska börja, köpa en burk färg? ja så får det bli.



MEN FÖRST ....

Vi kör en uppvämning av något som ska läsas varje dag. 

Ur boken "DIn är dagen", under varje datum står en tänkvärd text. Det blev dock inte dagens text nu när boken inte är i den här hemma, utan i nya lyan. Fick googla fram från någon annans blogg för att få fram det här.


12 aug – Jag tänker inte på allt elände, utan på allt det vackra som fortfarande existerar ”Anne Frank”

Vi blir inte gladare av att rota i våra olyckor. Men om vi tar oss tid att försöka se något gott i allt som vi tycker är dåligt, har vi tagit ett steg i rätt riktning. Och då kanske vi upptäcker att det goda överväger.

 

Det är mycket större chans att vi ska få en bra dag om vi inte hänger upp oss på motgångarna, utan koncentrerar oss så mycket vi kan på det som går bra. Det är förnuftigare att leta efter diamanter i en diamantgruva är på en soptipp.

Därför ska vi inte fastna i våra misslyckanden, utan i stället dra lärdom av dem till nästa gång. Om vi ideligen blickar tillbaka på försuttna tillfällen hindrar det oss från att upptäcka nya möjligheter att  njuta av livet. Att leta efter skönheten är något vacker i sig.



Dagens frågeställning :  Vad kan jag upptäcka för vackert i min närhet idag?.

 

 

 

 

Ha en bra dag alla.

 

X



Av jennahs - 29 september 2012 09:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards