Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Jahapp, blev du den lycklige?

Av jennahs - 13 november 2012 08:32

Godmorgon söta!.

 

Läste precis att 105st vunnit i postkodlotteriet här i Mora (79252), fytusan vad mamma ska ångra att hon gick ur lotteriet ;) .

 

Sen innan jag börjar skriva mer ordbajs så tänkte jag Gratta min Älskade vän FRIDA som fyller år!,

Grattis till dig gumman!!     .

 

Jag har märkt att jag har lite svårt att få fram var jag vill komma (tänkte på tidigare inlägg).

egentligen orkar jag inte gå in på det, MEN .. något jag vill nämna som många kanske inte tänker på är hur faktiskt vi föräldrar (självklart inte alla) pratar vikt inför våra barn.

Det är så många små barn som bantar, och de är hemskt!.

Jag är så glad över att jag har pojkar, såklart kan även pojkar drabbas. Men tjejer har ju en aning större marijotet.

 

Påtal om pojkar. Jag fick en sen hälsning via våran förmedlare(min syster) att påhälsningen av mina barn var en engångsföretelse. Jag fick träffa dom, Eftersom de varit deras födelsedag.

(26 sep och 6 nov).

 

 

Jag tycker de är urfånigt de här, visst att ha ett fast schema. Men utöver de. Barnen börjar närma sig 10 år. Tänk er att inte få prata med sin egen mamma när man träffas spontant ute, bara för att de inte finns ett schema.
Eller om man är ute och cyklar, kanske cyklar förbi sin mamma och vill följa med in men får inte det.

Jag menar, när man börjar bli så pass mkt äldre så sker det att man träffas mer spontant.

Tänk er känslan hos ett barn av allt det här!!.   

 

 

 


Vad får ni för känsla av det här?.


 


 

Jag hade fruktansvärt svårt att somna igår, jag låg och tänkte på mina underbara ungar.

Bläddrade igenom bilder på mobilen.

Jag blir så ledsen och känner sån stor saknad av att se bilder på mina barn, dom känns så långt borta.Och okontaktbara.

 

Simon var så gullig , jag frågade honom om han tyckte de var bättre att bo i Nusnäs eller Mora.

Då sa han " De finns 2 saker som är bättre med att bo i Mora, 1 Närmare dig, 2 större hus ".

Lillavän, om siutationen ändå kunde se annolunda ut för att ni bor närmare ..

jag ville inte direkt släcka det hoppet hos mitt barn, så jag log och sa att jag också hoppas på att vi ska ses mer   


 

 

 

 

Somnade strax efter 24, och vaknade kl 7.

Imorgon är det möte igen med alla, nere på Fridhemsplan.

 

har massor att göra idag, känns det som. ska börja med att duscha.

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards