Alla inlägg under november 2012

Av jennahs - 6 november 2012 08:04

Godmorgon alla!.

 

Tack U för alla dina fina kommentarer:) Jag uppskattar dom väldigt mkt!!   


 

Kikade på sista avsnittet av Ensam mamma söker igår kväll...

Och jag gissade lite svänigt, jag trodde Jennifer skulle välja johannes ganska länge men ändrade mig innan avsnittet igår började.

 

Christian är inge bra typ av kille, mina varnings signaler när de gäller honom klingade väldigt tidigt.

Hörde ni hans sätt att prata om henne? och den vidriga svarsjukan som kom väldigt tidigt.

Där har vi ett problem, många vill gärna tro och tycka att de är gulligt med killar som är svartsjuka i tidigt stadie,

men ju längre tid i förhållandet man kommer, ju vidrigare blir det, oftast.

 

Och nä, inte ens lite svarsjuka är bra svartsjuka. INte i mina ögon.

Ibland är ju svartsjukan oundviklig. Så är det ju.

men att bli det innan man ens hinner utanför dörren är långt ifrån bra svartsjuka.

Jag tror många blandar ihop två saker, och de är tillit och svartsjukan.

dom två sakerna kan möjligt gå hand i hand.

 

 

 

Mitt tyckte ialf. Jag har för mkt erfarenheten av dåliga saker, tyvärr.

Så kan det vara.

 

 

Snart ska jag skutta in i duschen, ringa posten och leta efter ett brev.

Soc, och sedan advokaten!.

 

Så ska jag köpa pokemonkort till Sam, och kolla efter något till Simon.

Eftersom jag inte har den blekaste vad Simon gillar, så får de bli då jag pratat med han.

Om jag nu får de vill säga ... 

 

Det har tänds mkt hopp i mig efter samtalet igår, även om jag vet att jag inte borde ha för mkt förhoppningar så kan jag inte låta bli att ha det.

 

Vi ses senare.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Av jennahs - 5 november 2012 19:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 5 november 2012 08:39

Godmorgon!.

 

Jag har sovit dåligt i 2 nätter och de stör mig otroligt mkt. 

Iförrgår drömde jag att jag blev skjuten i magen, ett litet jävla skot som brändes som tusan  och jag blev inte ledsen eller sjönk ihop, utan jag blev helt galen ist!   .

 

Inatt har jag drömt om barnen, jag har sovit ytligt, vaknat och hela kroppen har bubblat med känslor.

när jag nästan börjar gråta av saknad så somnar jag av utmatthet.

 

Jag ska ringa min advokat, eftersom jag inte åkte den 8:e så blir planen en annan.

Jag inväntar nog först samtalet som blir denna vecka, och vad som har blivit sagt då.

 

 

Nu måste jag skutta in i duschen, och jag måste hålla koll på posten idag,springa ut och be å få kolla säcken. Min andress har ine ändrats överallt nej, då menar jag dom jag borde ringt.

Suck.

 

Näe hönni, jag kollar på uppfinnings programmet som går på 4an.

Verkar intressant, jag är het övertygad om en person som gillar det här med uppfinningar ;)


fasen, missade min pappa igen tänkte ta lite kort från hans dator på barnen..

Herrejösses vad fina barn jag har!!!.

Jag är otroligt glad över att mina barn är helsyskon, att dom alltid kommer känna sig hela med varandra!.

Och snart kommer vi kramas massor!!.

 

 

 

 

Idag för 9 år sen låg vi på förlossningen, kontroll för överburenhet.

kl 9 på morgonen börjar man med att sätta igång mig, och bara av den grejen som vidgar livmodertappen fick mig att börja gapa av smärta.


Hela dagen består av smärta, och de tog mig säkert över 20h+ innan jag ens öppnat mig 3cm.

Man beslutar at göra ett kejsarsnitt dagen därpå på eftermiddagen.

De var också något jag försökt sträva efter under en längre tid, utan framgång.

 

MEn mer om det imorgon :) 

 

 

Man kan ju aldrig låta bli att tänka just på den dagen ens barn föds,

som är den bästa dagen någonsin   

 

 

 

Morgon dagens födelsedags barn   

 

Simon, när han och jag åkte tåg till sthlm för att hälsa på mina kusiner :)

( 8månader gammal)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av jennahs - 5 november 2012 08:06

Paracetamol är något som kommer och går i nyheterna (hur farligt de är)

och även om det inte är många som dör per år, så KAN man dö av det, eller ialf bli förgiftad.

 

Nu har visseligen den här tjejen tryckt i sig 80st pga tvångstankar,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15722627.ab

 


2011: 10 döda


 140 milligram paracetamol per kilo kroppsvikt kan ge leverskador.


 För vuxna räcker 15 tabletter ā 500 milligram paracetamol, som är standard för Alvedon, för att få leverskada.


 30 tabletter är en potentiellt dödlig dos.


 För en ettåring räcker tre tabletter för att ge leverskada, och fyra kan vara dödligt.


 Aftonbladets enkät visar att de flesta som vårdas för paracetamolförgiftning har tagit läkemedel i skadesyfte. Men enligt svaren inser inte de flesta som tar paracetamol som ett rop på hjälp hur farligt det är, eller hur utdraget och obehagligt det är att dö av akut leversvikt.


 2011 beräknas tio personer ha dött av paracetamol.

 

 

 

Vad är alvedon och alvedon forte?


Alvedon och Alvedon forte är läkemedel som lindrar smärta och sänker feber. Medicinen används vid olika typer av smärta som till exempel huvudvärk, tandvärk, mensvärk, muskelvärk och reumatiska smärtor. Den kan också användas vid feber i samband med infektion, till exempel förkylning. Feber är ett av kroppens sätt att bekämpa infektioner och därför behöver man inte alltid ta medicinen om man bara har lätt eller måttlig feber.


Det verksamma ämnet är paracetamol. Alvedon forte innehåller dubbelt så mycket paracetamol som Alvedon tabletter och brustabletter i styrkan 500 milligram.

 

 

Här finns mer info om Alvedon.

http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Alvedon-och-Alvedon-forte/?ar=True


 

 

 



Fråga om läkemedel


Till Läkemedelsupplysningen kan du ringa och ställa frågor om dina mediciner – hur de fungerar, hur de ska användas och förvaras. Du kan även diskutera frågor som rör risker och biverkningar eller andra frågor kring användning av läkemedel.

Läkemedelsupplysningen har öppet helgfria vardagar mellan klockan 08.00 och 20.00.

Telefonnummer 0771-46 70 10

 

 

 

 

(Jag väljer alltid Ipren, som inte innehåller paracetamol.)

 

 

 

 

Av jennahs - 3 november 2012 18:38

Vi kollar på hem till midgård här hemma, de var länge sen jag såg....

Jag och barnens farmor brukade se de här jämt och skratta tills tårarna sprutade.

Det var tider det :) .

 

 

Förövrigt håller jag tummarna inför kommande vecka då en viktig sak ska tas upp inför många människor.

Dom högre uppsatta har fokus och ser allvarlgt på detta så :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av jennahs - 3 november 2012 17:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 2 november 2012 14:23

Hej.

Det är en otroligt seg dag idag, likaså igår. Jag är trött och har ingen motivation.

Idag var jag på lab och tog blodprover, jag som är nålrädd berättar det här för sköterskan, och de roliga är att de slår aldrig fel att svaret från sköterskan blir " men du har ju tatuerat dig?" ...

vad ska man säga? Jo! jag har ju det, men dom sticker inte nålen in i mina vener, så nog är de en skillnad.

Men de gick bra ialf.

Så nu kommer jag gå fram och tillbaka här hemma tills jag får veta provsvaren på framför allt min LEVER.

 

Sedan gick jag vidare till mitt läkarbesök.

Och de gick väl..... inge bra.

Det är en aning frustrerande och sitta där, för antingen får man berätta sin livshistoria pga lathet av att läsa journalen själv (trots att dom är skyldiga till det).

Eller så ska JAg som icke är en läkare berätta vad HAN kan göra för mig?

 lite skevt känns de ju, och utländska läkare har en tendens att inte förstå så mkt. 

Jag tänke skriva mer om det här i ett låst.

 

 

Annars?

Vi har ett helvete till soffkaos här.

En soffa som inte används skulle säljas, vi hämtade den för ca 4 veckor sen och satte de in 1/4 del av kostnaden. Inte nog med att dom sisa pengarna överfördes så passade det inte, för personen i fråga har köpt en fotölj och ville ha alla pengarna direkt. 

Så nästa vecka hämtar dom soffan.

 


nåväl,


Min familj ska betala en ny Tv till mig. Jag nämnde ju tidigare i bloggen angående ingångar till min tjock tv som inte finns för varken dator/tvspel.

Alla ska gå in med lite pengar, och det är jag otroligt tacksam för!   

Jag lider inte av att ha en tjock tv, jag kunde inte bry mig mindre om den är platt eller tjock, men för att barnen ska kunna spela eller se film från datorn så behövs en ny.

 

 

NU ska det göras lasange snart, D´s mamma var snäll och kom förbi med köttfärs och tunnbröd :)

Mkt snällt tycker jag.

 

Hörs då!

 

 

 

 

Sluta snacka skit och tryck ner varandra, alla har vi upp och nergångar, en del har det värre än andra.

Men att vara elakt och köra över folk mår ingen bra av.

Sänk erat högmod och ge en hjälpande hand eller stöttande ord istället, det ger så mkt mer tillbaka.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards