Alla inlägg den 12 juli 2013

Av jennahs - 12 juli 2013 08:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 12 juli 2013 07:33

Godmorgon, känns skönt att skriva de vid den här tiden.. jag var mushår från att kliva upp 4.30 pga att jag kände mig pigg som en lärka.  Hade drömt ganska skevt, kbt sa igår innan jag strax skulle gå " tänkt dig att du vaknar upp, och allt ser ut som du vill ha de...hur skulle de se ut ?".


Det här har jag drömt lite om inatt vilket förvånar mig då jag inte fick ur mig ett ord, jag kunde inte föreställa mig något helt enkelt. HOn frågade tillslut om jag tyckte de kändes löjligt, jag svarar då nejrå, jag kan bara inte föreställa mig något. Så det blev min uppgift tills nästa gång


Besöket var givande... hon höll med om mina åsikter kring stafett läkaren och suckade djupt. "våra unga läkare här verkar enbart ha fokus på en sak, och pluggat". Så det kändes skönt att vi tänkte lika där. 


vad ska man säga? för 10 år sedan satt jag hos psykolog för att gråta om kejsarsnitt, ist fick jag öva andas inför en förlossning, igår övade jag på anding vid ångest. Det kunde man aldrig tro! eller kanske. Jag har haft ångest länge. Mina attaker ser inte ut som dom gjorde i unga år.


Jag minns min första riktiga panik ångest vid 14 års ålder .. jag hade dragit på mig två hundar som började bråka..då sa de bara "poff" så låg jag på golvet och gapade " ... nu dör jag", jag dör...jag lovar.."

så kom ambulansen, jag kände mig lite fånig när den gick över.



Hursom så tror ja alla behöver lära sig andas och lära känna sitt inre mer


Efter mötet så for jag ner till syrran, vi körde en gamla goda tiden..hon hämtade mig på cykel trots att hon har körkort, de där kan vi inte riktigt sluta med... Vi glider fram i sommar vinden ..solen steker och de guppar så man får ont i röven, ni hör ju..man kan inte sluta med de bara sådär pga ett körkort   .


Jag har hjälpt till och göra de mysigt i deras husvagn, dom fick gäster igår kväll med tre ungar med sig så syrran sover med sin lilla familj i husvagnen ett par nätter :) 

Det var smart och bjuda över mig med städmani, men pga huvudvärk så vart jag inte så extrem ;)



Happ idag vet ja inte alls vad som händer. Förmodligen ingenting om D får välja.

Jag ska ialf hem och plocka lite tills  mina barn kommer imorgon, jag har bestämt och hur jag ska göra den dagen  vissa tycker att jag ska anpassa mig (in your ass duchbag). 


Däremot lär jag och barnen hitta på något annat roligt och göra, kanske samman stråla med syrran och hennes gäng de återstår och se. Lite bedrövligt att barnen inte lärt sig simma ännu, att man inte tagit den tiden och hjälpa dom ... (LÄS JAG GÖR DE GÄRNA, MEN FÅR INTE). Det är en trygghet att barnen kan simma.

De är fortfarande dom vanligaste olyckorna gällande barn, tåls och tänka på!!.



Jag läste nå hemskt igår i min "doktor" tidning jag fick med mig från mammas sjukgymnast, jag sneglade på tidningen igår som låg under bordet medans jag kollade film och läser något om D vitamin.


Så jag bläddrar snabbt i tidningen och läserom aggrevis hudcancer, och sedan kommer jag till dessa rader 

 " D vitaminbrist är kopplat till en högre risk för cencerutveckling i olika organ som bröst, prostata, tarmar,

och blodceller, såskålt leukemi. Det är också kopplat till typ 2 diabetes mellitus, kardiovaskulära sjukdomar och infektionssjukdomar"


seriöst, de var inte bara en sak. Jag har D vitamin brist och fick order om att käka dessa vitaminer i 6 månader minst. Tror ni de själva? brist på vitaminer låter ju inte så allvarligt.. men uppenbarligen!.

Så idag springer jag hem och hämtar min bruk!!!.









Ska riva i kylen efter lite frukost ...  








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards