Direktlänk till inlägg 15 juni 2015

Ekologiskt/socker

Av jennahs - 15 juni 2015 06:56

Godmorgon!.


Helgen svischa lite förbi och så himla trist att barnen bara sovöver en natt, dom for iväg på kryssning. Det är kanske inte så familjeärt att åka på kryssning, såvida det inte är ngt specifikt för barnen?..


När barnen kom ifredags var dom dyng svettiga främst min yngsta, jag frågade om han nyss duschat? vi for iväg och köpte linnen, ska leta tofflor också som dom kan ha i sommar, (inte foppa tofflor).


Förresten, är de någon som prövat ekologisk solskydd? hur fungerade den, och vart finns den att köpa? tänker på alla kemilkalier som är i vanlig solskydd, ska även köpa en ny deo som är mer vänlig för lymfkötlarna. (Om de ens finns?).


Hade jag haft bättre ekonomiskt ställt hade jag handlat mer ekologiskt/kravmärkt, tänkt mer på hur man kan minska alla kemikalier i saker/kläder mat osv. Jag har slängt ut plastmuggar och håller på att byta ut alla skålar i plast till glas, jag ska forska mer på såna enkla saker man kan göra som inte är så dyrt men som minskar kemikalier.


Det man kan göra som inte kostar så mkt är tex,

*Byta tvättmedel,tvål,diskmedel

*Shampo/balsam

* Byta ut all plast  till glas/stål tex som skålar, glas, osv

* Börja köpa ekologiskt/kravmärkt det finns mkt som knappt skiljer i pris, ju fler som köper kravmärkt så kommer de förändras i pris, men så länge folk väljer skitvaror så kommer skitvaror plockas in.

*Hudkrämen, deo allt hygieniskt



Jag blir alldeles förskräckt när jag läser om hur och vad allting innehåller. Ursch, hade jag haft råd hade jag börjat handla lakan och kläder till barnen i ekologiskt bomull tex. Hade jag vetat de jag vet idag, hade jag klätt barnen främst under spädbarnstiden i ekologisk bomull. Jag ser att många medvetna föräldrar väljer detta.


Det finns hur mkt som helst att lära de är som en läkarbok som aldrig tar slut. Man kan förändra med så lite igentligen. Och finns de nån som har en bra blogg lr tips på produkter så tipsa gärna en redan vilsen själ!. Haha!


Det är bra att bli påmind om det här för jag tappar de emellan åt och bara kör på .."enklaste vägen". 

Jag har mkt att lära och ändra på kan jag säga, och jag följde tidigare en blogg som heter morotsliv.com där fanns mkt fakta förr ialf och jag ser att hon lagt in ett avsnitt som jag tänkte passa på att tipsa om här som heter "söta barn".


Det handlar om inge mindre än SOCKER!. PRogrammet är finsk/svenskt och finskan är textad för er som inte förstår ett ord:)  HÄR kan ni se programmet. Jag tycker de mesta faktan är intressant att socker inte är bra vet nog dom flesta men kanske inte mer än så. Socker finns överallt. Jag tycker om att suga åt mig all sorts fakta de är intressant och lärorikt. Man kan inte vara bra på allt ellerhur :)



Jag ska se programmet själv lite senare och forska vidare på mina funderingar. Tänk att jag setat och skrivit allt de här före 8 på morgonen, haha .. morgonen är mest fylld med tankar?.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards