Alla inlägg under mars 2016

Av jennahs - 13 mars 2016 16:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 13 mars 2016 15:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 13 mars 2016 07:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 10 mars 2016 08:37

Åhh, vaknade igår med värsta tänkbara känslan ..halsont, kliar i hals, kliar i öron, grusiga ögon, snor som rinner.. hinner inte äta frukost förens jag fick min jävla mens , hurrey!. Snäll som jag är skänkte jag bort mina sista tamponger så där satt jag med en valp och förkyld och med..mens. Jag vet, laddat ord. Not.


Lyckades hitta lite tamponger i jackfickan, i en låda .. det är tur att man tappar ur och inte rensar så noga. Sen knatade jag bort till morsan för att slippa göra lunch, lovade  att byta gardiner hos henne och hon hade väntat så pass att jag inte hade hjärta att skjuta fram det. Det tog inte många timmar förens jag gick hemåt igen med sämre mående och då ville barnen komma, och där hade jag svårt att säga nej när jag igentligen behövde vila.

Så dagen den rullade på!. När vi tryckte ihop oss i soffan för att spela UNO och yngsta säger att de är så mysigt så var de värt det alla dar i veckan :).


När jag äntligen kunde lägga mig hade Love tagit min kudde rullat ihop sig till en boll och vem har hjärta att lyfta undan honom där? inte då jag .

 


Nåväl, tänkte bara uppdatera läget va. Jag börjar ligga lite pyrt till då jag inte hämtat ut mediciner samt avbokat massa tider vilket inte ju är så bra men de har ju helatiden varit nånting, jag måste börja sätta mig själv först igen om det ska bli något leva "normalt" liv igen.

Det är en ständig övning på att säga nej - det går inte nu, eller att man inte kan hjälpa. Eller att man måste vara själv för att man mår psykiskt dåligt, eller ska till doktorn.



Nu lär jag ut med Love. Btw ser att jag fyller år snart.............................................
.....hjälp, 31 år!  vad hände? inte långt tills man är i klimakteriet ju? typ.






Av jennahs - 8 mars 2016 08:43

Skit också.

Jag som hade kopierat morgonens text så blev det nå knas och med dåligt minne så försvann det för gott!


Igår ringde min yngsta son mig samt hade mkt kontakt via snapchat, kring läggdax ringer han och säger att han saknar mig och ville komma till mig idag. Igentligen hade jag gett förslag att vi kan byta en fast dag till en dag då vi kan få mer tid tillsammans än att jag bara lagar mat, sen skickar iväg till träningen. EFtermiddagen känns väldigt tryckt och stressig.

Eller så var förslaget att "komma och gå" som man vill, ibland kanske man har en kompis och leka med, ibland kanske man inte har det  och hellre vill gå hit. Bättre att låta dom bestämma det efter egen vilja.


Nu ville dom iofs komma imorgon endå så får göra så denna veckan. Inte har jag hunnit handla heller, äter piss dåligt pga det eftersom det är ur rensat i frysen. Åt 3 potatisbullar vid 11 tiden sen lite äggröra framåt kvällen på tok för lite mat för min del.


Igår kom "D" hem med en ny tv till sig själv en betydligt större (55 tum) ngt jag tycker är onödigt men de jag blev mest glad över var att barnen då kunde ta hans, vilket betyder inge krångel med sladdar/skrämar/flytta på kablar och dona. Utan allt kan stå där det ska - helatiden. När ngt så litet gör en glad då har man lyx på en bra och jordnära nivå :)

Så ut med tjocktvn utan HDMI uttag!.


Planen idag? ärende ganska snart sen är tanken att laga lunch med en vän och umgås men känner mer för att dra till mamma och hjälpa henne dona i hemmet, eftersom vännen mår upp och ner för varje dag så är risken stor att hon endå inte kommer.


Nu blir det frukost!

Av jennahs - 8 mars 2016 07:24

(Hundsnack),

Ojoj!! igår hade jag och syrran bokat in måndagen för att låta hundarna träffas första gången, och reaktionen hade jag aldrig kunnat förutse bli så stark.


Syrran knackar och love vill rusa fram till dörren och väntar alltid sig ngn han Älskar, jag plockar upp honom och i samma sekund jag öppnar möter hans blick trisse och han skriker som om han biter av honom huvet med bara blicken, han försöker slinka ur mina händer för att rusa till tvrummet.


Han sticker men vänder lika snabbt för att bli kaxig och skälla/yla och fram för att skydda mig, sen flytta jag honom till kökssoffan och däruppe med mig var han kaxig, tills jag satte mig ner på golvet och klappade trisse då blev han purken.


Så det släppte tillslut men dom lekte aldrig riktigt så, utan dom nosa på varandra och trisse ignorerade och låg på rygg och lät sig klappas. Love sprang så fort trisse visade intresse ..tacka vetja, han är ju flera gånger större haha!:) Men jag är övertygad om att de släpper snart. Men kul och oväntat.



Love vägde på våran brevvåg igår 1.118 gram! lillkillen växer på sig så det knakar :) han har kommit till ett hem med mkt Kärlek och tålamod!   


Det finns ingen anledning för mig att vara bitter över livet så länge man har djur lr barnen kring sig, livet har fyllts med så mkt positiv energi och det glädjer mig enda in i själen. Love och barnen  är min oändliga Kärlek som lysa upp min livslånga väg här i livet, tills den dagen jag slutar andas.


(önska jag kunde lägga ut bilder på barnen och Love nu).






        

(NO MAKEUP)

Love älskar att ligga på min axel :) sötnöten.







Lite hundprat får ni stå ut med :)

Av jennahs - 7 mars 2016 14:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 4 mars 2016 07:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards