Alla inlägg den 6 maj 2016

Av jennahs - 6 maj 2016 08:15

I Onsdags åkte vi till "byn" för att spendera dag och en natt där och jag, "D" och hans bror tänkte käka tacos tillsammans så grabbarna går in och handlar medans jag sitter i bilen med Love. När dom kommer tillbaka får jag höra att dom handlat tacos för 500 spänn, på riktigt? hur lyckas man? hade hellre ätit nå "lyxigare" för den slanten haha.


När vi landar i byn så är åtminstonde inte mina förväntingar på att love ska slappna av speciellt höga, våra "härliga" promenader vi tänkt ta blev ju kaos, eftersom grannhusen har hundar som står ute på gården/hundgård från morgon till kväll, vad jag tycker om sånt behöver jag nog inte ens skriva.

Det är jätte jobbigt att ha en hund som är så spänd och rädd och jag försöker ständigt förstärka hans "bra" känslor, och självförtroende, så han ska bli mer självsäker. Hans mamma gick med svansen mellanbena hela vistelsen vi var där men min kunskap som är lika med Noll förstod inte det där och då. Det är bara att jobba med det man har jag ska rådfråga vetrinären mer när vi ska dit den 11 maj för att dra ut hans mjölktänder som sitter kvar.

Har lite tankar på att testa klicker. ?.


Jahapp hönni, nu har sommaren landat i sthlm säger dom. Folk tränar mer än någonsin och äter antagligen mer kvarg än förra året, jag sj har hittat hem .. min ben&jerry ni vet den med Oero i? gudomlig, alltså åtminstonde jag glömmer mina bekymmer för ett par minuter. Såklart att jag har testat kvarg, hur kan man inte göra det så som folk hyllar den? men fyfan vad äckligt, ge mig en en vanligyoghurt! extra sockrat. Typ. Suchi har jag provat för inte så längesen jag fick kväljningar, hallå? nån generation måste fått genfel på belöningssystemet känner jag :)


Nej något i min smak är en dokumentär serie på urplay.se som heter "Min livstid"  (svensk serie), som handlar om kvinnor/män som suttit eller sitter i fängelse. En kvinna sitter inne som gravid och födde på anstalten, en kvinna pluggade till socionom och har två barn, sitter inne. Dom pratar mkt om betydlsen att skriva/ och läsa.

En tjej var rånare redan som 13 åring och kriminell bakgrund sitter nu med och beslutar om LVU placeringar. Intressant serie som ni lär titta på, hur mår man när man skalar av sig livets ytligheter och omvärlden, och bara är med sig sj?.



Så in och kika när det regnar! nu lär jag skynda på här innan Love vaknar och vill ut på sin längre promenad.










Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards