Alla inlägg den 19 maj 2016

Av jennahs - 19 maj 2016 07:07

Ursäkta, nu blir det ett hundinlägg här men vill berätta vad jag upplevt gällande Folksam.


Vi drog ut loves (chihuahua) mjölktänder vid strax efter 6 månaders ålder på vetrinärens inrådan, har dom inte ramlat av så bör man dra ut för att undvika bettfel lr andra problem. Och så fick det bli, 9 tänder rycktes och vi behövde inte söva Love, utan han hade lugnande.


Folksam,

Jag ändrade försäkringen, kom igen jag har tidigare haft katter men det är långt ifrån samma sak sommed en hund som hänger ihop med en helatiden och tar ansvar för på ett helt annat sätt. Jag bestämde då efter hans slumpvisade ögoninflamation att istället för MELLAN ta STORA försäkringen. Det blev ju såklart misstänktsamt trots att ögoninflamation är en vanlig grej som valp att drabbas av.


Enligt folksam, deras egna ord är love aka "skadat gods" pga den här ögoninflamationen. Han drog ut kvarsittande mjölktänder och då ville man ha in hans besiktnings papper från 8 veckors ålder ifall han har någon "bettfel". Vilken okunskap sitter dom på ? lindrigt bettfel har inget att göra med kvarsittande mjölktänder, det oroar mig vilken okunskap dom sitter på. Att man börjar begära samt ifrågesätta det här.


Hade jag inte dragit mjölktänderna och låtit honom gå med dessa hade det kunnat bli värre bettfel samt andra fel. Undra vad dom hade svarat då? inte att jag inte skulle dragit ut dom tidigare ialf.



Ringde dom imorse - då lät det helt annorlunda. Då läste jag upp mitt papper och berättade "diagnosen" för det här och VIPS så får jag hjälp med kostnanden för kvarsittande mjölktänder som också STÅR I DERAS FÖRSÄKRING.


Mina erfaranheter med VANLIGA PROBLEM så har handlägninegn tagit tid, skickar du per post tar det 3-4 veckor förens du vet att pappret kommer fram. Dom påpekar även före du skickar att papper kommer bort (?).

Otrevlig ton, ej tillmötesgående lr förstående.



Att påpeka, jag ringde folksam före jag köpte min hund och rådfrågade kring försäkring på hund med "lindrigt bettfel" och kände mig nästan dumförklarad, att det var så vanligt och inga problem. Så länge man betalar och köper försäkringen så är allting "perfekt" men sen när problem uppstår............



just ja, dom undra om jag ville ha deras hemförsäkring....



*host*



Min fråga till dig som råkar ha en hundförsäkring,


Vilken hundförsäkring är bäst? vilken har du, och hur har det fungerat med försäkringen när problem uppstått?

har du haft med andra att bolag att göra, berätta gärna.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards