Alla inlägg den 29 maj 2016

Av jennahs - 29 maj 2016 14:52

Har hittat loves syster!, hunden som vi tänkte köpa först men ändrade oss till en hane. Varför vi valde hane var för att syrran har en hane samt att de är svin dyrt att kastrera tikar (japp heter kastrera på djur) sen självfallet ifall hon skulle råka bli parad, och allt vad de innebär. Lite risky kände jag.

Lite tur var de endå, för hon väger inte ens 1kg idags läget och blir antagligen pytteliten. Det innebär mkt försiktighets åtgärder och ständigt tänkande kring det.



 


Syrran - första till vänster med svart rygg huvet lutandes mot Loves :) Ångrar att jag inte tog fler och bättre bilder på kullen men var så exalterad över Love och att få komma hem med honom.


Jag har planer på att skaffa en till nästa sommar om det går okej med love, dvs att han lyssnar bra och är följsam ngt som känns viktigt och bra tränad så det hänger väl på mig. Sen bör man ha en bra budgett för vetrinärs kostnader för det kostar inte liiite inte.


Man har verkligen lärt sig så mkt genom sin första hund och erfarenheter är det enda man kan bli rik på :)

Av jennahs - 29 maj 2016 13:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards