Alla inlägg den 11 september 2016

Av jennahs - 11 september 2016 09:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 11 september 2016 08:33

Godmorgon, vilken snabb rundgång dessa veckor är. Igår påbörjade jag ett inlägg men det blev halv färdigt och ovettigt så stängde ner skiten, så ringde plötsligt ringer min yngsta och vill ha lite pengar för lördagsgodis är nämligen skyldig honom pengar för ett stativ jag ska betala åt honom så han kunde spara sina pengar till annat.

Så jag mötte upp barnen vid willys först för tydligen skulle dom äta lunch där (korv/med bröd) sen gick vi vidare till ÖB och lucky us så sålde dom ut godiset för halva priset, 10 paket rikare gick vi därifrån vidare till Willys igen för att köpa lösgodis.

Vid godiset stöter jag på en tjej som jag "växt upp med aka grannen" som bott brevid mig på samma gata, hon och hennes dotter plockar också godis. När vi plockar börjar mina barn redan tacka och tacken tar aldrig slut och min äldsta erbjuder mig hans tjugolapp till mig och allt börjar kännas lite olustigt, hon sneglar på ett konstigt sätt tycker jag.

Hur som haver, kanske var de för att just jag stod där men vi har mötts många gånger utan blickar.


Äh, jag har aldrig gillat den bruden som trott hon och hennes familj var bättre än alla andra. Deras jävla Cocker spaniel som springer in på våran tomt utan att vi gnäller på dom medans dom gnällde på att våran katt satt i deras träd ibland, det var däremot katastrof.

Liksom snuten som bodde på våran gata, hans fru kom släpandes på en katt som hon trodde var våran men visade sig vara en annan granne som skaffat.

Jag var områdets svarta får och alla andra ungar var änglar och varför dom tyckte de utgår jag ifrån var för att jag ej hade tider lr regler att passa, endå var de dom barnen som hade de tvärtom som gjorde alla hyss och förbjudna saker.

Hur ironiskt? .


Den här snuten som jag bott granne med under barndomen började såklart ösa ur sig åsikter och dömande när han körde hem mig i bara strumpor mitt i vintern när jag setat anhållen för ngt jag var oskyldigt anklagad för, det var exakt så som han sa och påstod om mig. Punkt.



Nåja.


Imorgon kommer min nya arbetsterapuet hem till mig tack och lov. Kände inte för att fixa hundvakt och dona alls så tidigt och som vanligt gissa vad jag tänkt göra före hon kommer? förbereda mig så hon får en klar bild av mig och mina svårigheter aka problem men näe!. Det är så man blir frustrerad på sig själv ibland.


Senare under måndagen så ska min yngsta son klippas och vi hittade en frippa igår när han var här så får se om det går att rädda det hela med de håret han har nu?. Tisdag blir det samtal hos tandläkaren med prisförlsag, onsdag ska dom fortsätta med rensningen folktandvården misslyckats med så hektiskt blir det.


Annars ska jag idag ge mig på en maträtt som är helt ny för mig Sanna brådings vegitariska maträtter som ser svin goda ut med mkt bönor,morötter,vitlök, kidneybönor och allt sånt jag gillar men inte kan laga. Köpte med andra ord min första Chili igår? kändes wierd, chili? inte bara de även Zuccini också en grön båge som påminner om en gurka...

....det här ska bli intressant.....


Påtal om mat och grönt, har ni läst om alla dom äppel sorter som dragits tillbaka pga 8 gånger mer bekämpingsmedel än tillåtet? tror inte bara äpplerna är ett undantag, tänk allt annat? och hur länge dom sålts före dom ens kollat. Dom gör stickprover, hur ofta tror ni det sker? .



Ica återkallar flera ton äpplen.


"Ica Sverige återkallar omedelbart försäljningen av 19 ton äpplen. Detta sedan de visat sig innehålla för höga halter av bekämpningsmedel, som kan påverka centrala nervsystemet hos människor. "

Äpplena, av märket Variety Paula Red, kommer från Polen.



Börja köp ekologiskt/kravmärkt! du kan lägga flera tusen på kläder, smink och leksaker och annt skit men inte 2-3-5 kronor mer på mat utan gifter i? varför, för att du inte ser vad som händer i din kropp på direkten? eller har kunskapen alls om det lr helt enkelt inte bryr dig?

Våra barn kan inte välja, det gör vi åt dom ..











Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards