Alla inlägg den 11 maj 2018

Av jennahs - 11 maj 2018 18:18

"åh, vi väntar ett kärleksbarn"................eller inte    


.....däremot såg jag på svtplay.se på programmet PLUS och jag som är nyfiken på lite allt möjligt som i det här fallet handlar om "barnmaten" hurvida bra det igentligen är så säger hon det jag själv tänkt på just kring barn och mat....

Det man vänjer barnen vid tills dom är 1,5-2års åldern  är också det dom kommer vilja äta i framöver dvs ger du inte ditt barn regelbundet grönsaker, lax, bönor lr vad det kan tänkas vara i nyttigväg och bara välling, barnmatsburkar och KORV med makaroner (noll näring) ja, då är det också det som gäller och man vänjer sig vid.


Det här med "kräsna barn" är alltså en myt, en väldigt bekväm myt som många använder tror jag   .

Som om alla barn  som föds på jorden bara äter korv, och vill inte ha annat? kom igen det låter helt befängt att bara skriva det. 


Intressant program ialf, titta vetja!.  LÄNK .



Annars är väl dagarna ganska lika just nu som jag kanske redan sgt, gå upp samma tid/åka samma buss/hämta medicin samma tid, åka hem samma tid. Alla dagar ser likadana ut och jag tänker att shit, tänk och leva såhär på auto? rutiner och struktur som är a och o för mig  men som får mig att känna mig som en robot.

Det här får mig att tänka på hur viktigt det är med en sysselsättning som har variation och inte är så ensidigt som man vet vad som väntar, därför är människor ngt jag vill jobba med i första hand..tror jag.

Träffade på en gammal vän som nu jobbade som elevassistent åt en elev med ADHD ngt hon också själv har och jobbet var så roligt menade hon, ingen särskild utbildning krävdes heller. Tycker erfaranhet väger tungt i såna här sammanhang, många gånger är en bok och mänsklighet två helt skilda saker.



Nepp, igår förresten hängde jag och syrran hos mamma syrran stekte pannbiffar medans jag försökte ha pli på våra hundar då min hund är så bortskämd med uppmärksamhet, Love skrämmer gärna bort trisse och vill ha mig/syrran/morsan för sig själv. Det känns endå tråkigt, börjar inse att han kanske bara kan vara ensamhund. Jag som hittat en hund i linköping för 10 papp med stamtavla och gudomligt fin!, brun/vit chihuahua som är över 1 år, så ingen valp heller. 

Det som tar emot är just att love är svår med andra hundar men han kanske kan vänja sig? samt så är han dyr i kostnader, hans mat kostar 500:- för bara 3,5kg sen köper vi "krydda" som vi pepprar maten med så han ens vill äta som kostar 335;-./mån. Försäkring 250:-/mån.


Sen alla veterinärskostnaderna som helatiden tillkommer......fan, börjar förstå vad svaret blir gällande en till hund just nu blir. Typ nej. Jag får vänta lite kanske? eller, det sjuka är att han heter JULLE precis som min första hund och bara det känns som ödet, för sånt tror vi väl på?.


Nu ska jag deppa en sekund före jag dra fram chips och dipp!, mumma!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards