Alla inlägg den 13 maj 2018

Av jennahs - 13 maj 2018 07:22

Godmorgon.

Vaknade inatt och var vaken ett par timmar men endå vaknar jag sju? helt otroligt :) sen vill jag inte heller somna om och sova bort halva dagen även om det aldrig någonsin hänt. Finns inge värre?.



Igår hakade jag på syrran för att handla lite "småplock" till kommande bebisen som väntas mitten på juli, jösses vad mkt nya prylar och shit det helatiden och efter plus programmet gällande all barnmat på burk/klämma som idag ersätter gammal hederlig frukt/grönsakstavar som lär barnet hantera/lära känna maten kännsd et ju blähä?hemskt. Nåja, vi fick mkt handlat ialf, ingen barnmat ännu ialf   

Inne på ÖB stötte jag på en gammal vän och vi hamnade i prat alldeles för länge vi har lite "samma" situation många vis när det gäller situationen med barnet/den nya/pappan.  

Det är så hemskt när man hör hur barnet/barnen har det och hur ner tryckta dom/den blir medans deras gemensamma nya barn behandlas på andra villkor. Detta tror jag tyvärr är mer vanligt än ovanligt, eller? jag hör det väldigt ofta i varjefall. Varför är det ens så snälla förklara för mig som inte fattar detta beteende!!.

Nu har jag aldrig levt med en snubbe som har barn sedan tidigare och kan inte uttala mig men jag kan aldrig se mig själv vara elak lr behandla barn olika på det vis många verkar göra? har man inget hjärta? varför känner man agg mot andra ungar än sina egna?.

Sen skrika på sina barn? vilket resluterar i rädda barn som inte vågar ifrågasätta lr uttrycka sig. Kränkande som fan att bli skriken på, eller vad tycker du när någon skriker på dig? tänk dig sen att vara ett barn!!.

Hade kunnat fortsatt i oändlighet men det tragiska är att hur den nya  situationen ärrar dom barn som åtminstonde redan existerar, hela deras framtid, beteende ..allt. Nu handlade inte det hela om att man endast skriker utan mkt mer allvarligare än så, men jag kan inte sitta och skriva om det precis. MEn man blir ju så tagen av att veta sånt här!.


Vidrigt!.



Happ, nu skiner solen och jag ska ut på en kort prommis med doggen ..sommar mornar är dom bästa! ujuj. 

Idag hade vi tänkt rensa ut saker och åka till tippen med imorgon och ja, storstädar/rensar dagen passar ju helt bra idag och här tar vi hand om våran egen skit :)

 


TJAO.







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards