Alla inlägg den 20 oktober 2018

Av jennahs - 20 oktober 2018 06:20

Ärligt? jag somnade före 20 tiden igår var helt slut med skallebank så fick inget gjort, alls.

Jag som har rensat och ska fortsätta göra detta och passa på att slänga skit när "lasbilen" kommer på måndag (under en timme).


Det hände så mkt igår jag snackade med enhetschefen på avdelningen i falun (teamet) som är den person som ständigt nekar mig hämtningslättnad gång på gång. Varför? ja det undrar jag med allt går spik rakt och det finns inte en minsta grej att gnälla på allt handlar om "riktlinjer" medans somliga får "induviduell plan".  DOm lär inte känna mig mer för att dom "håller fast mig" på det här sättet som dom hade gjort om jag pendlat dit 3 månader.

Det här teamet ska jobba med måendet också men de erbjuds inte en jävel att jobba med utan allt handlar om det praktiska. Det minsta bekymret. 

Han visste inte ens hur mitt liv såg ut lr hur diagnoserna påverkade mig men är endå den som beslutar över min framtid gång på gång och låter mig bli en i statistiken. Det handlar om det - att de ska se bra ut på papper.


Allt går helt galet fel och häromdagen landade papper från patientnänden och jag vet knappt vart jag ska börja får knappt tid för att tänka heller då folk sliter i mig. Ställa upp hit och dit, jag snacka med syrran om en person som ständigt suger musten ur mig som ringer och ringer.

Sedan ser jag henne utanför mitt fönster jag hade bestämt mig för att säga att "nej, nu är det tack och hej". (ni fattar ).

Dessutom hade jag bestämt mig för att inte ge bort högen med gardiner och grejer jag tänkt skänka till henne då hon alltid slänger/säljer det.

Vad tror ni händer? näe, men jag bjuder på fika .. jag ger bort "skänka högen" till henne, följer henne till dollarstore så hon kan handla, bär hennes tunga påse åt henne till hennes skjus en bra bit bort.

Det här är typiskt mig i ett nötskal!!.

Det är ett stort problem för mig och jag måste sätta gränser men jag klarar det fan inte och det låter urlöjligt allting jag vet, men har det präglat hela livet är de svårt att bryta mönstret.

Varför känner jag mig så ELAK av ordet NEJ? det är ett hårt ord som ofta tolkas fel många gånger och tas personligt, skulle säkert jag med ta det i många fall. Men jag är skev ... haha   .






Tänkte trycka i mig frukost före promenad med hunden :)



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards