Direktlänk till inlägg 25 oktober 2018

Rena skräckupplevelsen.

Av jennahs - 25 oktober 2018 06:02

Vad är din värsta mardröm? jag är ganska mörkrädd så en av min värsta tänkbara upplevelse är någon som försöker ta sig in i mitt hem mitt i natten när jag är ensam. Nu var jag inte ensam MEN...


Jag blir väckt strax före 4 inatt av oljud och min hund reagerar på ngt i trapphuset vilket är märkligt i sig då han inte brukar bry sig om grannar i trapphuset och när tidningen kommer tidig morgon så jag tror med andra ord att han reagerar bara för att och att tidningen kommit, så jag sätter mig i sängen och ser att klockan bara är 4?...

.... går mot toaletten och när jag är mittemot ytterdörren så rycker någon i dörren så jävla hårt att jag skriker rakt ut !JAG RINGER POLISEN! (???) ropar jag. Jag tittar snabbt i tittögat och ser inte en jävel men det var tänt... inte ett ord sägs heller.

Det är tyst i trapphuset och lampan släcks men jag är så skakis och "D" vaknar också utav dörr rycket ..

Jag ringer polisen direkt efter detta .... förklarar att någon ryckte i dörren hårt och ingen stod utanför och ingen säger ngt heller. Det var så obehagligt när man precis vaknat och förstått att de är natt ...


Allt är över onom 15-20min från att jag larmar tll snuten är här när jag ser polisen komma snabbt och jag förstår att dom vill kolla läget och snacka så när dom är i porten öppnar jag dörren, vad händer??? EN FRÄMMANDE går in i lägenheten!!!, blir såklart chockad då jag förväntade mig två snutar.  Då jag inte såg han i tittögat och knappast satt i trappen när man öppnar måste han stått vid sidan av dörren. Känner att han luktar alkohol..känner inte alls igen honom och frågar vad han gör här? han påstår att han bor i trapphuset brevid, hur kunde han ens komma in och vad gör han utanför isf?. 

Jag frågar varför han inte sa ngt utanför så jag slapp ringa polisen ....

Allt det här hör snuten som står och lyssnar när jag skäller ut honom.

EFter lite prat med honom så säger jag " dom här herrarna få följa dig hem" sedan stänger jag dörren.


Förstå situationen om jag i ett upprört rädd läge tagit kniven och öppnat? vågar inte ens tänka på vad som hade kunnat hända när han trycker sig in sådär. Han lukta alkohol absolut men vingla inte, pratade tydligt ...

mkt märkligt endå.


Men det känns ändå skönt att veta vad detta ryck i dörren berodde på annars hade jag aldrig vågat sova ensam någonsin igen, då detta är ngt jag ständigt vart rädd för o vanliga fall. 

Man vet aldrig folks avsikter. Snutarna stod länge utanför och kollade upp honom, lyste med lampa i ögonen osv.. det kändes bra att dom checka av snubben. 



Efter de här kunde ingen av oss somna om så vi har vart uppe sedan  4 imorse och druckit kaffe sett lite avsnitt på tv från igår.....


Skrev jag inte det senast igår? alla skumma saker händer mig helatiden ..




Godmorgon   

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards