Direktlänk till inlägg 17 december 2018

Pepparkakshuset.

Av jennahs - 17 december 2018 07:20

Godmorgon.


Jag har sån menssmärta och blöder som ett såll ... visste ni att man blöder mer när man blir äldre? det visste inte jag förens jag läste det ganska nyss. 


Ihelgen kom min yngsta hit som alltid och vi var nog alla ganska rastlösa när de inte blev så långa promenader då kylan nådde nya höjder. Vi bakade däremot pepparkakor och gjorde för första gången pepparkakshus, det ska vi fortsätta med - pepparkakshus alltså. Medans "D" tog de på största allvar med bygget så hällde min yngsta på glasyr och godis i hopp om att vi skulle äta upp den dagen efter (?).

Hur klistrar man ihop ett pepparkakshus... är de verkligen bara smällt socker de enklaste? fan vad jag brände mig och huset ser inte ut som det skulle även om det blev lite charmigt    .

Detta är ngt vi kommer fortsätta med helt klart, jag är redan nyfiken på hur nästa års hus kommer se ut!.


Pepparkaksdegen hade min yngsta fundera på en stund hur han skulle göra och hade en plan och frågade om han fick göra detta vilket såklart han fick, vi smetade ut en stor rund ring och min yngsta skrev  tillslut en hälsning till sin moster och nu hänger den i köksfönstret nu snackar vi i stort sätt hela degen. Tyckte de var lite kul ändå. Det har vart lite grejen här att det finns ingen perfektion som ska visas upp utan allt är för barnen, dom får skapa forma och göra vad dom vill  vilket är hela grejen med julen och allt som hör där till  .



MEN... har jag berättat senaste nyheten??  "D" har fått lämpen så jag hoppas jag han sätter fart snart.

Jag tänker knappast ens prova ta det förens jag fått rätt kompletterings medicin för min adhd då min koncetration inte är bra alls, och plugga ointressanta saker är ännu svårare.

Det ingen tänker på att ADHD är en funktionsnedsättning och det betyder att vi måste kämpa mkt mer med normala saker än personer som inte har adhd. ADHD kan se olika ut för varje enskild person dessutom.

Det värsta med att ha psykisk ohälsa är att det inte syns fysiskt på mig, som deet gör om jag hade brutit benet man verkar ha mer förståelse för fysiska problem som är synbara än psykiska.



Nåväl.




Okej, täntke bringa klarhet angående min hypofys ngt alla har i sin hjärna som är lika liten som en ärta som styr hormonerna i kroppen som hos oss kvinnor är 5 stycken. Prolaktin, östrogen, kortisol, vilka fan var det mer?.

Alla värderna såg bra ut förutom att mitt stresshormon ligger lite lågt.


Det är inget onormalt i sig det jag har drabbats utav utan det är medfött och många går med det här utan att veta däremot i mitt läge är de snäppet värre än vad man normalt brukar se och nu vill man se så hypofysen kan göra sitt jobb som den ska därför ska jag ta prover ett par år framåt. Förhoppningsvis ska jag slippa de  resten av livet såvida alla prover visar bra. Ingen kan leva utan en hypofys, för att klargöra.

Nu kan jag bara önska och hålla tummarna för att inga allvarliga saker ska dyka upp, finns de ngt mer nervigare än allvarliga fysiska problem? hitta en knöl, blåsljud på hjärtat ... asså stopp!!.



Ingen polis har ringt mig ännu angående nycklarna jag hitta här och de är första gången jag själv känner mig angelägen om att få berätta det här och hoppas att dom sätter fast fega jävlar som gör inbrott på ett dagis!!.

Tycker de är dåligt att man inte gör riktig utredning och tar de på allvar, som om detta är slutet på ders inbrott?

Vad jag tror? tänker man på att de är ett dagis så är det personer som antagligen kommer göra mer inbrott kan vara deras första och väldigt unga personer, eller desperata missbrukare som är i behov utav pengar?.

Ingen annan kategori kan jag tänka mig. Inga personer från ett annat land som är här, med tanke på vart nycklarna låg.

Det måste gått tre veckor minst sedan jag hittade dom nu. 



Nepp, nu ska jag äta frukost..vi hörs!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards