Direktlänk till inlägg 23 december 2018

Det här med att bleka håret.

Av jennahs - 23 december 2018 06:38

Jag vet inte hur många gånger genom åren jag svurit på att jag ALDRIG MER ska bleka håret, det blir slitet och jag bleker alltid så det ser fläckigt ut när utväxten kommit.

Denna gången hade jag igentligen bestämt mig för att ha en typ koppar färg i håret, mörk koppsarfärg.

Vad gör jag? köper blekning.


Sen då? bleker halva hårets utväxt och vad gör jag mitt i allt? ÅNGRAR MIG, spolar ur efter nån minut bara och ba "äh jag färgar det mörkt".  Kommer på att det snart är jul om en dag och slänger i resten av utväxten...

jag var rädd för att bleka min lååånga utväxt ljusare än resterande. Ser hemskt ut, ja.

Vet ni vad jag tänker göra? bleka igen, ah tamefan.

Jag har iofs inga problem att gå pippigul i håret ett par dagar frågan är om håret håller? frisören jag klippte mig hos mena att det skulle inte göra det, det märks. 


Okej, jag tror inte jag sovit en natt  med sammanhägande sömn på tre timmar på 7 dagar utan att bli störd utav något denna gången började en hund yla nånstans, den ylar verkligen sådär hjärtskärande. Jag kliver tillslut upp går ut i trapphuset för att lokalisera ljudet för att ringa nånstans. Tanken slog mig att ngt kan ha hänt också. 

När jag står i trapphuset skäller hunden till två gånger(här e jag typ) men jag hinner inte förstå vart de kommer ifrån så jag går in igen.

Sen blir det tyst? någon går ut med hunden?.


Okej, idag ska jag laga julmat med morsan sen delar vi upp det och vi brukar såklart äta när vi är klara hur kan man ens låta bli det? här har vi köpt bingolotto fastän min inrådan var att inte göra det då vi knappt spelat ettans bingo utan att tröttna. Dessutom alltid nitlotter, man känner sig dum att gång på gång spela ngt som igentligen är tråkigt och dessutom alltid en nitlott? som att inte förstå fällan med bingolotto.


Happ, helt ärligt la jag in en färgbomb i nyans rosa (en slinga) för att se om det ser okej ut över jul/nyår och låta håret vila med inpackningar tills nästa blekning. Hade vart riktigt snyggt med sådär riktiga paselliga nyanser när håret väl blivit färdig blekt. 


Btw, någon som testat mineral smink från "back to earth"? jag beställde prover och fick extra prover därifrån det var ju schysst men de är svårt att bilda en uppfattning när man inte kan sminka hela fejset med foundationet.

Jag har annars köpt från tikei.se och ska denna gången gå ner en nyans till peach om jag ska beställa där igen hade innan N2 men tycker den är för gul i nyansen för att överenstämma med baremineral fairy light som dom påstår på hemsidan.

Jag försöker undvika kemikalier i min dagliga rutin och de är inte lätt alla gånger men vi vet att det gör oss sjuka.


Vad säger ni om grummes växtbaserade sköljmedel dom påstår sig vara veganskt?




Helt sjukt att det är JULAFTON imorgon? näe, måste vara året jag absolut ligger efter i känslan, man kanske borde följa december månaden med att titta på julkalender, luciatåg och sånt kanske ökar känslan fram till jul?



hönni, ta det lugnt och stressa lagomt!



TA HAND OM ALLA BARNEN. Och som jag alltid säger DRICK INGEN ALKOHOL!!!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards