Alla inlägg den 15 januari 2019

Av jennahs - 15 januari 2019 07:34

Har börjat titta på en dokumtentär om plast har inte hunnit se klart men tänkte tipsa om programmet.

Så nyttigt att bli medveten om vårat största problem på planeten. Vi förstör våran egen planet och det går otroligt fort i den processen. Tänk vad PENGAR gör med folk, för det handlar oftast om PENGAR. 

Men vi som konsumerar skiten? vad är våran ursäkt? nu är de svårt att leva helt plastfritt men man kan plastbanta en hel del och tänka på vad man köper.




https://www.svtplay.se/video/20658192/plast-overallt


In och kika!



Av jennahs - 15 januari 2019 06:25

Bokade lite sådär impulsivt en tid till vårdcentralen för att kolla mina födelsemärken främst dom jag har på ryggen, tycker trots allt dom blivit mörkare och kanske större? kanske synvilla pga färgen. Men dom är fortfarande ovala och ser inte annorlunda ut.

Kommer till vårdcentralen och börjar tänka att jag är överdriven... så när jag blir mottagen börjar jag försminska och säger att "ja, men de är väl bra att kolla sånt här". Han tar en grej som han tittar med på ryggen och ignorerar alla andra, eller han tittar och tycker dom ser normala ut och lägger fokus på ryggen.

" Den är lite mörk i mitten", vi tar bort den säger han sen. VA? han mena på att de är bäst att göra det och skicka in den för analys. Ok säger jag och får såklart katastroftankar och hinner inte förstå riktigt före han säger "ska vi ta den nu?".

Man får en spruta i ryggen och klipper bort den tydligen  med tanke på att han var sen 15min minst så ville jag ta de en annan dag då jag vet hur mjäkig jag är med sprutor/smärta.

Känns fånigt såhär i efterhand med alla mina gaddar på smärtsamma ställen.

Trodde tiden skulle bokas en bit fram men ska dit redan på fredag så den här läkaren vill verkligen ta bort den saten. 

Mina födelsemärken är inte konstigt formade och blöder/kliar inte. 

Med det sagt råder jag ALLA kolla sina födelsemärken utifall att.

 

Idag ska jag hämta medicin och jag har bokat tid till falun nu efter att ha skjutit fram den hela 7 gånger men när jag fick beskedet att läkare ville träffa mig före man tog bort en till dag (hämta medicin en dag ist för två) så åker jag dit den 24:e.  En vanlig uppföljning alltså. 


Kom på att varje år brukar börja dramatiskt, så varför ska detta året vara annorlunda? tänkte på födelsemärket.



VI HÖRS.











Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards