Alla inlägg under februari 2015

Av jennahs - 27 februari 2015 19:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 27 februari 2015 08:00

"Därför riskerar personer med ADHD att dö i förtid", finns ett klipp på ca 8min på tv4play.se

Gick inte att länka nu eftersom jag fipplat med ngn inställning...?


Dom som löper större riskt att dö i förtid främst är självfallet KVINNOR som får diagnosen sent i livet.

Sen pratar dom att de är svårare att fånga upp flickor med ADHD diagnos för många är mer inåt, har deprisson och ångest.

Jag var dock ett utåt agerande barn, som inte på långa vägar var inåt lr tyst!.


Just varför man dör i förtid säger dom i klippet är genom olyckor, tex i trafik situationer då man kanske har svårt att hålla fokus och impulsivitet (risktagande). Tur att jag inte har körtkort då!. Men de förvånar mig inte, man får för sig att göra saker i affekt till sin ilska..


Ganska wierd att jag satt och skrev lite tidigare imorse om mitt utbrott och att jag börjat agera i affekt allt mer, och att det nog bäst att jag börjar med centralstimulerande medicin ialf.


I klippet pratar dom också om att man bör veta sina svagheter och sina starka sidor så man kan se det tydligare och hantera den därefter. Det jag upplever som värst med mig är mina utbrott och får man en känsla att göra ngt så går de inte genom tanke verksamheten utan det blir en Känsla som direkt leder till handling.


Det är som sagt inte ovanligt att man självmedicinerar (droger) när man har ADHD. Väldigt många droger har en tendens att fungera mot just detta.


Så var det med det.


Idag ska jag rulla igång den här dagen tidigt innan de blir massa trafik och folk. Det är skönast att kika runt när det är lungare runt omkring....












Av jennahs - 25 februari 2015 13:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 25 februari 2015 06:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 24 februari 2015 11:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 22 februari 2015 08:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 21 februari 2015 12:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 21 februari 2015 06:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards