Alla inlägg under april 2015

Av jennahs - 30 april 2015 15:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 30 april 2015 10:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 29 april 2015 10:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 26 april 2015 10:06

Jag råkade av en slump komma in på en sida på instagram som också hade en hemsida (kontro.se).


Där ser jag ett klipp om "statliga knarket" dvs subutex (även metadon ingår i programmet), jag har skrivit om det här förut. Det är från början ett program för heroinister som kommer in på programmet och får det här på recept på ngt av dessa läkemedel (sub/metta) för att inte få drogsug och kunna leva ett drägligt liv.



Men det är helt urspårat programmen, tex en person som tog subutex som sågs som en missbrukare i ALLAS ögon som köpte/sålde och åkte fast. Hen får numera subutex utskrivet och hissas ny till skyarna för att vara "duktig" och drogfri av alla som tidigare kallat hen knarkare.


Tar man högsta dosen subutex under en längre period får man inget rus längre, så alla jag känner som börjat på programmet går idag på metadon..varför? FÖR ATT FÅ ETT RUS!. Många som går där lever fortfarande sina destruktiva liv, och har beroende personligheten i sig de är inget som försvinner för alla för att man får det utskrivet.


Det finns folk som inte ens haft ett missbruk som går på programmet, som haft de jobbigt hemma. Väldigt unga människor som går på programmet.


Det här är djävulens drog eller lagliga heroinet som många kallar den. Livsfarlig och man fastnar snabbt man hinner inte ens fatta att man fastnat för det och då är du slav åt drogen. Din kropp kommer skrika, kvida och få dig göra hemska saker.

Så fort kroppen vänjer sig vid substansen då är de risken minimal att någon kommer kunna "se" att du tar det. Ingen- inte polis, inte drogterupeter, inte familjen, kollegor. Möjligen erfarna missbrukare, men knappast alla.



Jag tycker att man borde få kontroll på det här igen, för jag tror aboslut på att heroinister och endast heroinister bör gå på programmet som det är till för. Det här är ett växande problem som ingen verkar ta i, och de är alldeles för lätt att komma in på programmen.


Glöm nu inte att missbruket kryper ner i åldarna, det är många som har principer men de finns dom som inte följer några principer alls.


Jag tycker det här är en fruktansvärd drog så därför skriver jag ofta om den, jag önska man kunde engagera sig på fler sätt men de man kan göra är att skriva åtminstonde.









Av jennahs - 24 april 2015 08:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 23 april 2015 13:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 20 april 2015 14:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 18 april 2015 07:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards