Alla inlägg under november 2015

Av jennahs - 30 november 2015 07:51



....Den här texten....

Av jennahs - 30 november 2015 06:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 27 november 2015 16:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 24 november 2015 15:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 24 november 2015 10:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 20 november 2015 09:31

Godmorgon.


Igår hittade jag en serie på svtplay som heter "mitt psyke och jag" som handlar om psykisk ohälsa, alla diagnoser. Man får följa personer med olika diagnoser, bipolär, ätstörning, ADHD/ADD, generaliserad ångest osv.


Tydligre inblick i psykisk ohälsa kan man inte få anser jag. Helt ärlig känner jag mig lite lost i min ångest, tidigare sa man att jag hade generaliserad ångest, den kan säkert se olika ut i den. Nu står det en annan typ av ångest i sjukintyget.

En tjej som man får följa har just ADHD och generaliserad ångest, hennest ter sig mkt kring barnen ...

Negativa tankar om saker som kan hända, tänk om..dom drunknar på badhuset? tänk om ngt händer efter vägen? tänk om..

Ni hänger med va?. Hon jobba med krininologi samt beteendevetare, samma diagnoser som mig och samma intresse. Blev lite komiskt de där.


Jag kände mig inte alls så extrem som henne , jag har fått LOV att släppa tankarna kring barnede inget val.Men när jag märker att ngt inte känns rätt, så får jag mkt "tänk om...", den här ångesten förstärks mkt när jag inte alls vet hur de ser ut hemma hos deras pappa. Hur ska jag kunna veta hur dom igentligen mår? sen när väderleken är extrem ute tänker jag också mkt " tänk om ungarna måste gå hem nu", så börjar jag få ångest över att jag inte kan köra lr hämta dom. Att jag måste få det där körkortet.

Tänk om ngt händer påvägen till lr från skolan? ... nu spinner jag iväg mer än jag behövde i skrift.


Sen inte tala om hypokondri som man känner, jag fick precis som henne inbillningar om att jag var sjuk. Främst knölar i bröstet lr lr inte "får nå luft".


Idagsläget är min ADHD värst..rastlösheten. I förrgår när min arbetsterapuet var här..holy shit, jag "rättade till mig" i mitt sittande flera gånger, fipplade med håret (drog upp i en svans, släppte ut),pillade på byxkanten..de var exmtremt. Det kändes som de kröp i hela kroppen bokstavligen.


Idag är min ångest på en högre nivå och jag vet inte vad de beror på, jag visste redan imorse att jag var tvungen att duscha före "D" åkte annars skulle de inte bli nån dusch. Jag fick varma kinder sen, svårare att andas. Hjärtat pumpar.

....känner mig otrygg i mig själv och ensam.


Jag hade en plan var jag skulle ta vägen men den sprack, vilket betyder  att min enda lilla livlina försvann...



Tänkte försöka vara så öppen som möjligt i de här och skriva mer om det? jag skäms inte alls över de här, jag har bara svårt att sortera alla symtom och sätta fingret på det ibland.



ps, hann inte kika igenom min text nu hoppas de inte blev allt för sulligt.


Av jennahs - 19 november 2015 08:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 14 november 2015 08:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards