Alla inlägg under april 2017

Av jennahs - 23 april 2017 07:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 19 april 2017 10:08

Tittade precis på en serie som börjat på svtplay.se som är i tre delar.


" En ny chans. När kofot och knark i väskan har bytts ut mot nappflaskor och blöjor. Sara var partyprinsessan som blev heroinist som hamnade på kåken. Javi lämnades bort som liten och tillbringade sin tonårstid på sluten ungdomsvårdanstalt. Bella började knarka när hon var 13år. Tre ungar tjejer. Helt olika bakgrund och vägar in och ut ur missbruk. Nu sammanstrålar de med sina bebisar på Kris mammagrupp. Beroendet finns alltid där och riskerar att ta ifrån dom allt. "  HÄR.  In och titta!


Det handlar verkligen om det. Struktur. Göra vanliga saker utan att balla ur. Vara inom ramarna. Gå upp, äta, jobba, se på tv, bygga pepparkakshus, diska, tvätta, handla. . Göra såna vanliga saker. Skapa högtider, precis som när man var liten själv. Ständiga reflektioner över sin egen barndom, vad man inte själv ska göra fel. Bilden man alltid hade hur man skulle vara som mamma. Som om livet skulle ha en rak och enkel väg."

Livet är en stor cirkel och varje år är det samma sak varjegång, man kan förutspå sitt eget liv. Bara följa ramen så vet du hur livet blir, och slutar. Samma mönster helatiden. Bortsätt från din 4 veckors semester då du åker och badar på ngt sommarland, kanske campar, åker på ullared? handlar matrella saker. Lapar sol i ngt annat land?. Måste de vara ngt fel med det? abslout inte. Dom flesta drömmer om det. 



Är jag deprimerad om jag tänker sådär? inte om ni frågar min läkare, men varför tänker jag sådär? varför känner jag inte stor motivation till att följa strömmen?. När en vän skriver att jag ska ut och leva livet, slog det mig att fan, de borde jag verkligen. Vad ska jag göra? vad vill jag göra?. Tror ärligt att jag tappade helt för flera år sedan, mitt liv gick i kras och jag har aldrig hittat tillbaka till mitt jag igen. Där är problemet.

Jag ska lära mig hantera saker på ett annorlundare sät, tänka mer positiv och se lösningar. Det hade antaglgien vart betydligt lättare om jag visste hur jag ville ha mitt liv, vad jag vill göra, ha mål här i livet. 

Istället sitter jag här, äter drageägg och lyssnar på rättegångspodden varvat med dokusåpor. Panik hanterar livets måsten i sista sekund för att sedan återvända till senaste avsnittet. 


Påsken kom och gick, blev ingeting utav den faktiskt. Hade inte direkt planerat ngt och då det hände så mkt så passerade den bara och vila och bli stabila i vardagen var de som stod i fokus. 

Nästa grej är midsommar, jag längtar. Sill, potatis, sena sommarkvällar bland mygg. *längtar*.



Okej, men hönni fint väder har vi idag. Tänkte försöka ta en längre prommis med Love i varjefall.

Jag avbokade hans kemiska kastrering då hans beteende klingade av. (AMEN). 


Glesa återkommande här jag vet, men blir inte så pepp när jag vet vissa som läser den. Orkar inte ens läsa igenom ifall de står ngt knas, men äh.. 


Jag hoppas ni haft en bra påsk, det är trots allt ganska gott med sill och potatis.. det är lite inrotat att äta julbord 3 gånger om året i 30 år ca. Man kanske ska ändra traditionerna lite? det vore ju ngt. Komma på ngt eget inför...tex påsken? som jag annars inte tycker är ngt speciellt. Inte nyår heller för den delen, men då är de så jävla kallt och drygt med fylla och fyverkerier så annat än sova bort den finns inte?:)

Btw, står i kö för annan lägenhet. Lät den andra passera, nästan drömsenariot då den är i porten brevid. Utsikten är perfekto!. Jag älskar att se solnedgången över berstopparna från tvrums fönstret/ballisen....













Av jennahs - 3 april 2017 07:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards