Alla inlägg under oktober 2019

Av jennahs - 13 oktober 2019 07:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.


Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt i besluten och det baserar jag på att jag jämfört mig andra i samma situation och kanske i värre situation.

Jag känner att de nästan vore konstigt om det skulle vara lätt för mig vid ngt tillfälle. Typ som detta.



Okej, urinodlingen jag gått och väntat på och aldrig fått svar på visa sig vara ett stort SLARV. Har jagat läkaren som tog emot mig på akuten och hittade han på medicinmottagningen, han ringer upp mig tillslut och säger att de är OLYCKLIGT at det aldrig blev skickat en urinodling trots att han begärt det.

Enda rimliga jag tänker är att skötersan slängt kisset efter urinstickan, hur fan kan man ens göra det med en patient som kommer in och kissar blod? finner ingen godtagbar ursäkt alls där.

Vad det här innebär för mig? större ovisshet!! var de verkligne uvi? antagligen inte, men jag lugnade mig när jag läser om "mindre vanlig biverkning" på ritalin...det rasade totalt när jag får höra att sköterskan som jobbar på området aldrig hört talas om det, och det låter osannolikt att de beror på det.


Läkaren på medicin skickar en remiss till urolog för vidare undersökning bara för att utesluta det värsta tänkbara. Problemet är att remissen kan bli nekad då jag är symtomfr just nu ( kissar inte blod).  Om det är allvarligt så kommer jag kissa blod igen och får då göra om SAMMA PROCEDUR jag gjorde då dvs urinodling och sen remiss till urolog. 

 


Påtal om slarv så när jag hämtade medicin förra veckan så hade någon gjort ett stort fel, de fann inte medicin så det räckte och vad dom gjorde? Jag fick dela medicin med en annan kund så hon klippte i kartan och gav mig 4st och den andre skulle få 3st. Detta är väldigt allvarligt och jag märker hur upprört det är, rutiner måste ses över.

Det har hänt en del sjuka saker på det året jag hämtat medicin på apotek hjärtat.



Terapi är förövrigt igång och jag älskar hur hon jag går till älskar sitt jobb så pass att vi sitter övertid med råge, det är en person som kan sin sak och älskar sitt jobb som kan hjälpa anser jag.

En gång i veckan är jag bokad dit och alla behöver terapi i sitt liv anser jag. 



Helgen har jag känt enorm stresspåverkan över dåliga beskedet som kom och att ha en pilsk hund som springer i hasorna på mig, stirrar på mig, ylar, gnäller på nätterna...fyfan. Vet n ivad som är sjukt? den här hunden som löper på området är ganska nyinflyttade, min hund leker inte den den osv. Men när han ser den hunden genom fönstret här hemma så YLAR han hysteriskt. hoho, lät som han höll på "tuppa av" utav bluebolls.

TIPS? vi kan inte kastrera då han är reaktiv och det ger inga garantier på att det här slutar, vi köpte halsband för 400 fastän vi  visste att de inte fungerade så bra sist. Adaptil på arken, snordyrt. Valeria har jag sprayat, även lavendel i oljelampa ... den började brinna förresten ihelgen. Shit panik. Sedan hände en till sak, fritösen fylldes med för mkt olja så det var oljebad här och med en varm platta kan ni förstå paniken. 
Vi ska köpa brandsläckare, det snackade vi om för ngt år sedan då en tomtjävel brja brinna rijält här.



Vilken satans novell det blev nu...


Tänkte ta mig en dusch, vi hörs!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards