Alla inlägg under mars 2016

Av jennahs - 31 mars 2016 07:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 30 mars 2016 09:33

.....Det känns lite som att påsken är över nu va? jag fick iväg mormors brev i rättan tid fick bli en teckning från barnen det uppskattar hon mer än ett vykort skulle jag tro, dom är hennes ögonstenar mina barn. Endå har hon bara träffat min äldsta en gång och min yngsta, aldrig.

Hur vore det med en tripp till finland i skogen utan teknik prylar? inga leksaker, ingen studsmatta, ingenting. Tror det blir väldigt rastlöst delux. Men jag måste dit och det är redan ett oros moment då jag måste lämna love hemma.


Idag är det däremot jag som känner mig rastlös tanken var att gå till morsan och hjälpa ute på gården lite men enligt vädret ska det bli regn? så får gå dit imorgon istället.

Annars har jag börjat vakna på nätterna igen för att vara vaken nån timme somnar dessutom senare än vanligt sen upp 7 på morgonen, inte har jag vant mig vid den där "timmen". Vi hinner inte med våra bestyr i tid på eftermiddagarna gäller även mornar. Jag är trött, jävlarnamma men går alltid upp endå.


Har krånglat med papper och tider mkt på senare dar, folksam har så lång som 3 veckors tid för att få ordning på papper och besked gällande försäkringen OM det nu går igenom? jag är fortfarande inne på mina gratis månader (som är 3mån) så har inte börjat betala än, men deras villkor säger att han är skyddad och dom erbjuder dessutom dessa månader, hittills har jag blivit bemött bra i tele tills igår. Fyfan vilken otrevlig arrogant person, som dessutom gav helt tvärtemot svar mot vad jag fått tidigare. Har ingen bra känsla i magen.


Ett försäkringsbolag ska ha brea bemötande, tillräcklgit sanbb behandlingstid så man slipper lägga ut alla pengarna själv. Till och börja med.  Finns väl ingen som vill lägga sitt eget, ens barn lr djur i sånt bolags händer.

Det var omöjligt att se om dom fått in mina papper också, vilket är skumt det med.


Tips på bra försäkringsbolag till hund resten av hans liv?



Hände ju nå otippat igår också när jag var ute och cykla,skulle precis cykla förbi två ungdomar som var framför när jag känner ngt hettar till/bli varmt på knät..ba vafan?en fimp som kastast bakåt? ...vad fan är det? så drar jag fingret på det.....fågelbajs????? fan vad fresch, nu hade jag fågelbajs överallt, på vantar, på cykel handtaget. Spotta och svor och kom att tänka på nån myt om att det ger "tur" , hur man nu kan göra den förknippningen?. Jag tänkte snarare, ha! där fick jag för att jag vägrar tvätta desa byxor och alltid tar på mig dom.


Både jag och "D" skulle behöva köpa oss lite kläder då vi båda numera är normalviktiga, han fick precis som jag hade mkt i somras blodsockerfall och blev därefter rädd för att få det igen och börja äta mer och oftare. Det är ganska läskigt att få det, hade det jämt i somras och det var ett helvete.


... ska rulla igång en tvätt sen lägga mig en stund brevid Love, min frånvaro btw beror på alla bestyren som måste göras med hemmet, hunden och kommande saker. Sen har jag inte så mkt att skriva om ... jag har börjat prata mkt med en kvinna som bor i närheten, som var snäll och gav mig två plagg till Love. Det var gulligt :) alltså det är en person som har en chihuahua hane, så på det sättet började vi prata.


Den vän jag brukar träffa till och från är jag inte sams med, tror hon fick för sig ngt antagligen. "Du bara ljuger helatiden" Fick inge svar på vad hon mena, sen tar hon bort mig på fb, för att sen lägga till mig. Tycker att hennes schizofreni tillstånd börjar ta över handen nu, och det är dax att inte ha kontakt mer.


Det var inte alls meningen att börja hänga ibland, men jag är en av dom som är enkel att ta kontakt med hos grannar och annat folk och så pratar man ytligt och så blir det endå en bekantskap tillslut. Det gäller att veta vilket avstånd och gränser man själv vill ha i det läget, vilket jag skött bra uppenbarligen.

Tycker om utmaningar och det var endå skönt att aldrig få frågor om sig själv lr några krav gällande bekantskapen. När jag tänker efter så har jag efter gymnasietiden samt då jag fick mitt första barn inte känt lika stort behov av det här med vänner på samma sätt som man en gång gjorde. Och det är helt okej för mig.

Min syster är min bästa vän, ett systerskap klår alla vänskap med hästlängder det är helt fantastiskt att ha en syster. Jag tror dom flesta som har systrar förstår vad jag menar.



När man väl börjar skriva så går det undan haha..lite spretigt som alltid. Hörs då

Av jennahs - 26 mars 2016 09:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 25 mars 2016 09:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 24 mars 2016 11:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 23 mars 2016 17:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 23 mars 2016 12:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 21 mars 2016 15:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards