Alla inlägg under februari 2014

Av jennahs - 28 februari 2014 08:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 25 februari 2014 19:43

Gokväll på er goingar!.



Jag har vart och hämtat ut min glossybox, eftersom dom flesta brevbärarna inte kan trycka ner den i lådan får jag hämta den på Maxi, och då tar det en dag extra.


Ingen special leverans med två maskerade killar som kommer här inte, med ros lr choklad..hahaha!! :)



Tänkte visa vad jag fick för ngt, denna box blev gratis för mig eftersom jag "växla in mina dots", jag svarar på alla frågor om produkterna och för varje för varje produkt får man 20 dots för (5 produkter i boxen). Så.. ja!. Sen om man lyxas värva folk är ju det bättre.



   



* Karmameju natural konjac sponge.

Rengöringssvamp som balanserar PH-värderna och milt exfolierar huden. Naturligt fylld av vitaminer,mineraler och aminosyror.


* The body shop, baked-to-last eyeshadow.

Ögonskugga som ger jämn täckning med härlig lyster som håller länge. Applicera med torr borste för en lätt dagmakeup. Fukta borsten för mer intensitet i färgen och skapa en kraftfull sotning.


* Anatomicals, puffy the eyebag slayer wake up under eye patches.

Återfuktande "plåster" som används under ögonen. Reducerar fina linjer, ger huden energi och lyster, minskar svullnad och mörka ringar.


* Hot make-up, nail polish "passion".

Nagellack från trendiga hot makeup, färgen passion är speciellt utvald för februaris kärlekstema. Innehåller inte toulen,formaldehyd eller parabener.


* Nougat london, sparkling body shimmer.

Ger lyster till din hud med denna återfuktande och skimrande gelé för kroppen, som är berikad med rosenmalvaextrakt och vetegroddsolja.


Sen en läkerol fick man som ni ser, "D" tyckte den smakade ..blommor? jag tyckte den smakade fräscht. Mest hallon?.

Man fick också ett presentkort för en makeup rådgivning värd 150:- på en valfri bodyshop butik, alltid när man får dessa presentkort osv så finns inte dom där butikerna här vilket fall. Dah!.



Jag har testat nagellacket förresten, så jävla ball färg och jag gillar den. Inte ett dugg kladdig att måla med fick känslan av att den innehöll olja bara för den var så mjuk och härlig att måla med. Gillas!.


Sen blev jag besviken på ögonskuggan i färgen BLÅ!, hallå vet ni hur sjukt fult det är med blå ögonskugga till blå ögon?

Det ser inte klokt ut, jag tycker man ska få en färg som passar ens ögon annars blir de bortkastat.

Påtal om vilka färger som passar vilken ögonfärg så kanske jag ska köra ett sånt inlägg, också gällande kall och varm hudton. Bara för att jag ska ha ngt och skriva om här ;)






Av jennahs - 25 februari 2014 08:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 24 februari 2014 15:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 24 februari 2014 09:27

"Reinfeldt" säger att de ska löna sig och jobba....



 

HÖRBY. Margareta Stenström, 73, är en av alla pensionärer som lever på gränsen.

Hon började jobba när hon var 14 år gammal – i dag får hon knappt ut 6 800 kronor i månaden.

– Det är klart att jag känner bitterhet, säger hon.


I ett gult tegelhus två kilometer väster om Hörby bor Margareta Stenström, 73, i ett hus tillsammans med sin man Jan-Inge Stenström, 77.

Här har de bott sedan 1977 och Margareta Stenström förklarar att här kommer de att bli kvar.

– I dag har vi inte råd att flytta härifrån. Vi har inget val.  Och vi bor ju även billigare här än om vi skulle flytta in till en liten lägenhet i stan.


Jobbat heltid

Margareta Stenström började jobba som kontorsbud när hon var 14 år. Sedan dess har hon jobbat heltid eller halvtid under största delen av sitt liv.

Bland annat som administratör inom sjuk­vården och läkarsekreterare.

– Jag har alltid arbetat.  Den enda gången jag var hemma var när jag fick mina tre barn. Och eftersom min son var utvecklingsstörd fick jag vara hemma under 1975 och 1976. Men bortsett från det har jag slitit fram till att jag var 62 år. 

Kroppen gav upp

Men då orkade Margareta Stenström inte längre. Hon gick in i väggen, blev utbränd, och fick läggas in på sjukhus. Hon försökte komma tillbaka till sitt gamla jobb genom arbetsträning - men det gick inte.

Kroppen hade gett upp.

– Min chef föreslog att jag skulle säga upp mig och ta ut min tjänstepension. Så jag gjorde det. Men när jag var 65 år var den i princip slut. Sedan dess får jag ut min folkpension på 6 200 kronor efter skatt plus 570 kronor i tjänstepension.

För Margareta Stenström känns det bittert att leva under så knappa förhållande.


’Måste resa oss upp’

Trots flera decennier av hårt arbete.

– Det känns i hjärtat. Speciellt när Reinfeldt säger att det ska löna sig att jobba. Jag har alltid arbetat och slitit, levt ett rättskaffens liv, och aldrig utnyttjat samhället. Men ändå har det inte lönat sig. Det är klart man blir bitter.

När hon får höra om att över en kvarts miljoner pensionärer lever under EU:s fattigdomsstreck suckar hon tungt. 

– Varför finner vi oss i det här? Vi måste resa oss upp och säga att nu är det bra. Varför är vi pensionärer så tysta?

Maken hjälper till

Samtidigt är Margareta Stenström tacksam över att hon har en make som får ut en bättre pension.

– Han fick ju ta del av det gamla pensionssystemet och kunde arbeta livet ut. Men utan honom skulle jag inte klara mig alls. Hur i hela friden skulle det gå till?.



källa.








Jag hoppas folk röstar, och läser på alla program FÖRE.

Inte bara utgår ifrån vad partiet heter och vad andra sagt till dig.



Jag har röstat EN GÅNG, och gissa vad jag gjorde? som min kille sa.

HAHAHA!




Av jennahs - 24 februari 2014 09:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 23 februari 2014 16:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 21 februari 2014 13:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards