Alla inlägg den 12 maj 2016

Av jennahs - 12 maj 2016 17:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 12 maj 2016 08:06

Veterinären,

Vi diskuterade en stund hur man ska göra med tänderna och vilka som lossnat, sen lyssna hon på hjärta/lungor och vi bestämmer att ge lugnande och kika först. Hon ger han spruta som han piper över, sen ligger han i min famn..

Hon går ut..

och då rasar han ihop i min famn och det var mer obehagligt än vad jag väntat mig, han blev ju precis som om han skulle blivit sövd.

Efter 1 timme så är hon ryckt 9 tänder,

Vi pratade om hur han låtit med andningen och hon misstänkte NOSKVALSTER som smittas av att bara nosa på en annan hund, med tanke på att han "bara" nosat på 2 okända hundar vore de maximal otur, men kan ju vara i våran närhet (?).

Varför ska våran hund drabbas av allt?nu är detta inte 100% säkerhet att de är just detta men för säkerhetsskull så  behandlar vi det.

Att rycka dessa tänder med lugnande och smärtstillande dos landade på 2.770:- !. Vetrinärskostanderna på bara 3 månaderna är inte nådiga kan jag tala om. Nåja, det löjliga är att jag alltid säger "men nu är deet klart allting", efter tandbyte och alla inflamationer så, vad mer kan hända? JO NOSKVALSTER.


D´s pappa har skjutsat oss alla gånger och väntat timmar på oss och det har varit oväderligt åt oss så vi är så tacksamma för det, vi ska nog fundera ut ngt till honom framöver.


Jag är helt färdig efter dessa 2-3 dagar har varit mkt att tänak på, hotet,/problemen, pengar som inte kommit in som bestämt, saker man ska göra/och inte hunnit göra. Det har drabbat mig fysiskt känner jag och de är ovanligt.


Igår när vi rastade Love utanför kom våra nya grannar ut med en blomkruka och en döblomma, 

"D" trodde direkt att dom skulle be oss hålla blomman vid liv (eeehh?) jag trodde dom skulle klaga på "rasta inte hunden här" men döm av min förvåning när dom säger " Hej, vi ska utomlands i 2veckor och undrar om ni hade kunnat göra oss en tjänst, tömma lådan och slänga ner i brevintaget i dörren, ni får såklart läsa tidningen vi får".

Vi sa självfallet ja! dom är hur härliga grannar som helst, varma personligheter båda två.

Att just vi får det förtroendet i hela trapphuset är ju stort, dom har inte hunnit bor här så länge heller.

Det är ju såna här senarion man önskar att man har när man bor i trapphus, grannar man kan hjälpa och få hjälp av..

"har du lite socker hemma", "kan ni ta love när vi ska..." ah ni fattar....


Det har hänt en enda gång att jag bett en granne om ngt, det var i ett annat område,

 Pratade knappt med grannarna, kan ni gissa vad jag fråga efter? knappast socker utan TOAPAPPER. Lånade en rulle och sa att jag hänger tillbaka rullen på dörrhandtaget, vilket jag gjorde. Han måste rest bort sen för den hängde där sen ett par dagar, och gissa vad som händer? jag blir utan igen och smyger dit och tar tillbaka den. Efter de "sket" jag i att lämna tillbaka rullen   .




Nepp nu lär jag öka farten här hemma har ett ärende att göra, sen lär jag tvätta hela dagen då love kräktes ner sängkläder, filtar, handdukar osv. Det var inte nådigt vad den stackaren mådde illa.


Idag ska vi till arken återigen och handla mat köper inte på mig värsta lagret för det känns som det går trögt gällande maten och nu är jag osäker på om jag ska ha kvar torrfodret utan spannmål? läser olika svar gällande det och jag vill ge honom det allra bästa, han verkar mer intresserad av Royalcanin som luktar mer, Vi köpte hem "Canagan" han visade inget större intresse för det fodret, luktar inte alls lika mkt som RC fodret gör.


Fick höra igår att GLASSBILEN ska börja sälja glassar till hundar? aaaawww, det lär man ju testa. Hade jag hört de här tidigare så hade jag skrattat åt det, tyckt de var fånigt. Men iskalla glassar under sommaren till hundar är ju genialt ju!.







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards