Direktlänk till inlägg 13 februari 2018

Första ronden klar.

Av jennahs - 13 februari 2018 19:03

Tänk om man hade lyckats ta ett blodprov här jag bor på min hund? försökt åtminstonde!? 

När vi kommer till djursjukhuset så behöver vi inte vänta utan kommer in direkt, dom försökte ta en temp utan att lyckas såklart då han piper och kissar ner sig av rädsla med munkorg och tratt på sig.
Döm min förvåning när veterinär samt sköterska då vill ta med Love ensamma till annat rum utan oss? man vill helst inte ge lugnande då det tar på kroppen. Vi försöker, vi hör hur han skriker, vi trampar runt och är nära på att gå in dit. 


MEN, dom lyckas ta blodprovet!!! han pep inte av nålen och allt gick bra. Verkade som tratt/munkorgen var värst och jag är imponerad och glad BLODPROVET VAR BRA, njurar,lever, sänkan allt!! så jävla skönt men utredningen går vidare och torsdag ska vi dit för en ultraljud av buken. Som den kostar 3.000:-

Hönni, vet ni vad de kosta att ta blodprov och klämma på hans mage igen? 3078:- svenska jävla kronor. Vanlig undersökning var inte ens nödvändig då vi gjorde det i torsdags men ja.




Så, nu kan jag koppla av lite och utesluta massor av fel som de kunde ha varit och dessutom fick jag mer bra besked när jag kom hem, på posten. DET JÄVLA BREVET jag länge pratat om, jag ska få träffa läkare samt kurator den 23:e februari och få ett besked som jag suktat och väntat på sedan 1 juni förra året.

När jag träffar många bekanta som vänner som känner mig i missbruket dunkar mig på ryggen och hurrar över at jag äntligen kaptulerat och jag borde gjort det här för längesen. Det får mig bara känna hur rätt de faktiskt var att jag sökte mig dit och OM jag får bra besked ska ni få ta del utav den då jag trots allt kommer bli tvungen att berätta detta för alla som berörs av min vardag. 

Tror att en del redan vet och jag avslöjade faktiskt det här förra året men ja, då får ni gräva i arkivet om nyfikheten kickar på. 


Jag kollade förresten första avsnittet utav stockholmspoliserna och i början av avsnittet så la han fingret på det jag helatiden försökt säga och det blir nånstans klockrent när han säger


" mitt jobb går ut på att skydda folks bubblor, att folk ska få leva i sin lilla bubbla och dom ska inte riktigt vara medvetna om den verklighet som jag ser...."


Han satt den på pricken och den här verkligheten utanför era trygga bubblor den är brutal, och de var lite så jag kände efter att ha levt själv i den bubbla du idag lever i som när som helst kan spricka. Därav får man en annan syn på LIVET, vad ordet levande, lojalitet, tillit är och en helt ny verklighet. Plötsligt blir inte alla ytliga ting viktiga, liksom matriella. Man vet att livet är skört, man vet att grannen kanske lever i skräck, missbruk, våld, kriminalitet, våldtäcksman eller vad de nu kan vara. Ville bara säga det.

när vi endå snackar sånt här så har jag haft en reflektion, min cykel står OLÅST och alltid gjort här och blir aldrig stulen medans låsen klipps och cyklar blir stulna. Jag skämtade lite om att jag måste veta vilka dom är, lr dom mig   .


En pundare snodde min cykel en gång och jävlar vilken avhyvling han fick och skämdes när han förstod att de var min, han försökte ju vända om det " ja, vilken tur jag tog hand om den då"..yeah right!. 


Fan nu lär jag stänga ner, farmen börjar! vilket dåligt gäng dom är .. hur dumma får man vara? gå miste om belöningar och arbetsvägra och skita i allt? ålder har inget med dumheter att göra har jag förstått ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards