Direktlänk till inlägg 5 maj 2018

3 timmar buss helt i onödan!

Av jennahs - 5 maj 2018 16:50

Imorse gick jag upp före 6 och min yngsta son likaså då han ville följa mig till Falun idag. Vi hade gjort i ordning lite smått och gott till bussresan, vi hann med donken vid 7 snåret dessutom för en milkschake. Lite lyxigt sådär som det ska vara när man ska iväg nånstans. Kände mig tvungen att hämta medicin just idag.


Så vi åker till Falun och när det äntligen är min tur tar sjuksköterskan mitt leg och återkommer med en mardröm, hon berättar att de inte finns medicin utdelat till mig idag. BA VAA?. Även om jag ifrån sagt mig helgerna (att jag ej kommer) måste de trots allt alltid finnas medicin där ifall om jag inte klarar det, om jag inte kan vända mig till 65an i falun vem ska då hjälpa mig tänker jag?.

Läkaren kom och sa att de är min mottagning som har ansvaret.

När vi kom hem igen ringde jag dit igen och sköterskan försökte lugna mig och sa " försök hitta på ngt, sysselsätt dig, solen skiner..blabla" , solen skiner? som om det hjälper om jag blir dålig?.

Hon säger också " blir du dåligt kan vi hjälpa dig med atarax, JA! jag vet hur det låter" hon förstår alltså att atarax är som alvedon i det här läget så hjälpen är lika med noll.


Hade tur att barnen redan pratat om att hänga med syrran så dom for iväg på marknaden, hade gärna velat följa dit jag med men bilen var full. Jag fick bidra med pengar.

Förresten, tycker ni det är konstigt om barnen åker iväg på marknad med sin pappa och ber mig om pengar?

En tanke jag fick.

Och påtal om det! så borde alla lyssna på senaste avsnittet (som heter "dubbelliv") med katrin och bingo! dom tar upp om ett barn som bott växelvis hos sina föräldrar (varannan vecka) och som inte känt sig hel i det och fått medla mellan sina föräldrar, vad Bingo och katrin tycker om det får man höra. Jag kan inte annat än hålla med.

sen har jag hört många gånger om när pappan träffat en ny att hon i sin tur inte gillat att han haft kontakt med barnens mamma, och bara det säger en del om en person. Skulle min pojkvän varit svartsjuk/sabotera kontakten mellan mig och barnens pappa hade jag rykt direkt! det hade vart min första tanke, finns inget som är så känsligt som barnen, där ska man inte kompromissa när man träffar en ny.

Ingen kan säga att man älskar någon annans barn och sedan sabotera på det sättet, det kallar jag att vara Narcissistisk!.

 

Oj, har ni någonsin googlat ordet? jag fick en spontan tanke att göra det.

SÅ! om man uppvisar FEM av följande kritier står det ...håll i er!

 

 

  1. Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande
  2. Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek
  3. Anser att, eftersom personen anser sig vara så viktig, att personen bara ska umgås eller associera sig själv med andra viktiga personer
  4. Har ett överdrivet behov av beundran
  5. Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter - exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan
  6. Utnyttjar andra för att uppnå sina mål
  7. Saknar eller har bristande empati
  8. Tror att andra är avundsjuk på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
  9. Ett högfärdigt och/eller arrogant beteende

 



Någon som känner igen sig? jag kan säga direkt att inte en enda punkt passade in på mig. Men visst är det intressant det här med personlighets störningar, allt som har med beteende och personlighet att göra.



Tänkte ge Love lite mat. Älskar att de börjar bli varmare ute synd bara att jag knappt har några kläder, shortsen jag köpte till barnen var för små dessutom .. jag som köpte tre par. Tjao!











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards