Direktlänk till inlägg 24 juni 2018

JUNI

Av jennahs - 24 juni 2018 15:57

Jahapp.


Först och främst, nej jag är inte deprimerad och det är konstaterat redan. Det kanske skrämmer mig mest.

Jag vet inte men börjar tänka på det nu igen att det är enormt jobbigt att inte sträva efter samma saker som alla andra dvs resa utomland, bygga hus, m.m såna saker alla ser framför sig. Det finns inget jag "drömmer om" att få göra på det sättet, det betyder inte ett shit men tro mig, jag önska att de gjorde så jag fick motivation till livet. 

Känner samtidigt att livet känns erormt bortkastat att bara glida igenom utan mål lr veta vad jag vill göra, hur kommer jag ens fram till det? att plugga kostar pengar så det gäller att veta VAD jag vill göra.


Yes.


Midsommarafton? dansade ni smågrodorna med ungarna? lr löka ni hemma? jag hade absolut ingen känsla för midsommar detta året, det blåste satan var kallt och ruggigt regnade dessutom så när "D" åkte iväg till byn var jag lite pepp på att vara ensam. Köpte sill, färskpotatis (osv), åt godis och chips hela dagen långt...köpte mig en dyrare trisslott dagen till ära haha det kändes faktiskt bra att vara ensam just den dagen märkligt nog.

Så förstå min besvikelse när "D" ringer och berättar att han är påväg hemåt precis när jag ska börja laga min middag? ... ba "öh, nej du får vänta lite nu, jag äta först!"  



Näe, har känt mig lite deppig och det är märkligt hur bra man är på att dölja sitt mående? är ni likadana? jag ringde typ till falun tre gånger tre dagar på raken och frågade saker  och sa samtidigt att allt var bra..sen sista dagen säger jag" okej, jag ska vara ärlig jag mår skit ...." så pladdra jag på. Typiskt mig att alla känslor exploderar och är överallt för att nästa dag ha samlat ihop mig. Men det är rätt sjukt vad detaljerade dom är i journalen? 

började ju as garva när jag såg vad dom skrivit en dag...

............."patient behöver omedelbart gå på toaletten pga kraftig blödning".  Är det ens nödvändigt att skriva ner sånt?kanske var udda att nämna  utav mig men jag är inte blyg på det sättet dessutom börjar man känna folk när man går till ett ställe mån-fredag i månader.

Vem vet vad som står imorgon..."patient behövde bajsa"...   .



Nej men seriöst, jag har inte bara dåliga dagar ... jag är otroligt pepp på att snart bli moster!! det vi vet är att de absolut inte är längre än 3 veckor. Har följt emd syrran ett par gånger till barnmorskan och reflekterat över hur barnmorskan mer "chansat" på saker men man litar ju på att personalen har kunskap och säker på sin sak. 

Men tydligen kunde hon inte känna skillnad på arsle lr huvud då det visade sig att bebisen har stjärten neråt!!.

Man ska alltid lita på sin egen magkänsla de komiska är att syrran tyckt att de var en hård knöl vid revbenen och alla ba "mmhh aaah okej..".


Så mindre än 3 veckor är han här...IIIHHHHHHHHHHHHHHHHH...Spännande!!.


Ska sätta igång med middagen, höjdpunkten på hela dagen är -----> äta....äter okontrollerat mkt hela dagarna, chips, godis, läsk.. och frappe!!! syrrans cravings är frappe och jag sympati slukar frappe efter frappe  att jag börjat springa till donken by myself. Frappe Caramell, med kolasås..har börjat be om krossat daim på...Oops.


HÖRS DÅ!




ps, ursäkta för att de blev spretigt och flummigt. Ni får leva med det. 

Ska jag ens blogga mer är frågan.......vem gör ens det längre? framför allt när man inte har ngt vettigt att skriva om. ...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards