Direktlänk till inlägg 15 januari 2019

Kollat födelsemärken på vårdcentralen.

Av jennahs - 15 januari 2019 06:25

Bokade lite sådär impulsivt en tid till vårdcentralen för att kolla mina födelsemärken främst dom jag har på ryggen, tycker trots allt dom blivit mörkare och kanske större? kanske synvilla pga färgen. Men dom är fortfarande ovala och ser inte annorlunda ut.

Kommer till vårdcentralen och börjar tänka att jag är överdriven... så när jag blir mottagen börjar jag försminska och säger att "ja, men de är väl bra att kolla sånt här". Han tar en grej som han tittar med på ryggen och ignorerar alla andra, eller han tittar och tycker dom ser normala ut och lägger fokus på ryggen.

" Den är lite mörk i mitten", vi tar bort den säger han sen. VA? han mena på att de är bäst att göra det och skicka in den för analys. Ok säger jag och får såklart katastroftankar och hinner inte förstå riktigt före han säger "ska vi ta den nu?".

Man får en spruta i ryggen och klipper bort den tydligen  med tanke på att han var sen 15min minst så ville jag ta de en annan dag då jag vet hur mjäkig jag är med sprutor/smärta.

Känns fånigt såhär i efterhand med alla mina gaddar på smärtsamma ställen.

Trodde tiden skulle bokas en bit fram men ska dit redan på fredag så den här läkaren vill verkligen ta bort den saten. 

Mina födelsemärken är inte konstigt formade och blöder/kliar inte. 

Med det sagt råder jag ALLA kolla sina födelsemärken utifall att.

 

Idag ska jag hämta medicin och jag har bokat tid till falun nu efter att ha skjutit fram den hela 7 gånger men när jag fick beskedet att läkare ville träffa mig före man tog bort en till dag (hämta medicin en dag ist för två) så åker jag dit den 24:e.  En vanlig uppföljning alltså. 


Kom på att varje år brukar börja dramatiskt, så varför ska detta året vara annorlunda? tänkte på födelsemärket.



VI HÖRS.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards