Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

vad händer!? :(

Av jennahs - 10 maj 2012 16:06

Jag får panik på min kropp.Min feber är tillbaka sedan ett par timmar tillbaka.

dagens huvudvärk slog til ordentligt innan tvätt tiden, och när vi ändå pratar tvätt ........'


alltså... jag kan inte ens räkna på händerna hur många gånger andra tvättar på min tvätt tid (även om det är elektroniskt så lyckas dom alltid), eller så ska  dom stå inne på rummet och vika sin tvätt, eller att dom tar förgivet att man ska låna ut ena tvätt maskinen om man bara använder en? 


Eller så måste man dra ur andras skit (bacillskräck) ur maskinerna, som jag sen ställer UTANFÖR tvättrummet...

låter elakt, men tänk er att man har tvätt tid i 4h, inte kul och stå och i 4h och vänta på någon där, om man har tvätt därinne. Det börjar bli tröttsamt, men jag kan inte göra något åt andra människors hänsyn till andra medmänniskor.

hur kommer de sig att de alltid är utländska personer som gör såhär? slump heter de om de händer ibland, inte helatiden.



Fick en tid i idag till VC,( i slutet på Maj). Då är de väl dax att kolla upp de här, så många har tjatat på mig om att kolla upp feber+ huvudvärken som är återkommande. Sjukgymnasten verkade tro på spännings huvudvärk, jag märker att den kommer då jag anstränger,blir stressad och när de är varmt. Eller ja, kan lika gärna skriva att den uppkommer varjedag.


jag har lite släng av Hypokondri, fast jag är inte den som söker vård så fort jag märker/tror nånting, snarare tvärtom, jag drar mig så länge som de bara är möjligt.



Hör och häpna, min lunch bestod av nudlar!? något jag inte ätit på fleeera, flera år.Blev sugen? Pasta är äckligt som jag minns det, smakar inget och innehåller sjukt mkt kalorier "gluffs" mat. Skyn var god, den var som en lagom lunch soppa :)

Aldrig mer nudlar för min del igen! .






Föressten mitt återfall i röning, nu har jag rökt i nån vecka . Viktmässigt har de börjat kännas lite skillnad, jag går neråt i vikt....babe märker de också. Hellre hälsosam och dallrig borde ialf jag tycka. 

Men...jag saknar att väga 49 kg. 56 kg är PÅ TOK för mkt för mig ....

jag trivs inte alls i stora tuttar, extra handtag osv. men såklart man vill se hälsosam ut ändå.

Men ja, jag funderar fram och tillbaka va de gäller rökningen...jag kanske ska bunkra upp med tuggummi och ge sluta-röka- ett försök till?

Snusa är inget alternativ för mig.....



Ska vika tvätt nu....... så de är gjort...sen tänkte ja kolla lite på biggan live, när dom gift sig nu och allt. verkar vara ett härligt par det där :) 


Vad tycker ni om giftemål?  jag har alltid sagt att jag INTE vill gifta mig, vad är grejen med det? att de ska stå på papper? Lika med förlovning, egentligen innebär ju det att man ska gifta sig inom 1 år. 

Jag tycker många tar de här med giftemål ganska lätt, och skiljer sig lika lätt. 

Och några år på bena lär man ha innan man gifter sig, om de ändå ska vara förevig, varför så bråttom?



jag bara kom och tänka på en grej, att jag måste börja lägga in bilder, ska börja göra det nu.

eftersom jag är otekniskt och inte vill ha mobil med tusch och fattar nada så har jag min sony ericsson (my love), måste kanske rota fram digital kameran? blir inte direkt fina bilder med sony ericsson, jag hoppar att de finns "vanliga" mobilen att köpa i dagens läge...uuääk för tusch mobiler .


Har ju ibland grejer jag vill visa ju.


Vi hörs i morgon.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jennahs - 9 december 2019 07:07

... lyssnade på en podd där serien "EXIT" nämndes och när vi leta nya serie att se så kollade vi upp den, men asså, jag är helt fast!. Älskar detta. Den här serien är norsk/talande mest (svensk med) handlar om FINANSeliten i norge och inblick i deras...

Av jennahs - 6 december 2019 06:06

Men hey! godmorgon?   Jag pallar inte ens somna om efter att ha vaknat 5.30 av att "D" hysteriskt skrattar i sömnen detta händer nästan varje natt.  Hur kan man inte vakna av att skratta så högt?.   Har googlat runt lite och vad hittar jag ? ...

Av jennahs - 7 oktober 2019 06:59

Godmorgon.   Har sovit hyffsat inatt. Men helgen har vart sådär, jag påverkas lätt utav dåliga besked och ett sådant fick jag senast i fredags tänkte skriva om det nästa gång för jag vill få lite svar. Livet är ibland ole-dole-doff har jag märkt ...

Av jennahs - 7 september 2019 08:20

Godmorgon.   Första natten jag sovit någlunda och inte 3-4h sammanlagt. Förkylning inne på 3e veckan och med det huvudvärk som inte ens värktabletter kan hjälpa. Jag är helt förstörd kan seriöst inte minnas när jag var så dålig och så länge senas...

Av jennahs - 31 augusti 2019 06:51

Jaha, då blev man förkyld eller de har jag vart en vecka nu fifan har glömt hur jobbigt de verkligen är, det var år sedan jag var såhär tvär förkyld men tack och lov har jag inte haft feber åtminstonde inte hög feber. Verkar som "D" börjar känna av f...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards