Alla inlägg under september 2012

Av jennahs - 17 september 2012 07:44

Godmorgon!.

 Jag kollar på vakna med the vocie.

Arga snickaren är där nu, han berättar att han levt som hemlös i 10 dagar för att kunna förstå hur de är att vara hemlös, utan mat, pengar och ingenstans att sova.



Som han säger, som hemlös är man helatiden aktiv.

eftersom dom flesta hemlösa är prostituerade, och kriminella pga missbruket.

Och missbruket kostar pengar, oftast ett par tusen OM DAGEN.

Jag kan inte ens föreställa mig hur de är att vara hemlös och i den knipan.

Däremot har man ju fått höra mkt, och bott med alla möjliga människor på hem.

När någon berättar sin svåra sits, är det ändå långt ifrån att veta hur de är och känns att ha de så svårt.

Visst ingen behöver leva på gatan, gör man det som "krävs" så får man tak över huvudet och pengar.

Men de handlar inte alltid om att man inte vill ha tak över huvudet, eller jobba.

 

Skäms på er som påstår att de handlar om "karaktär", för de handlar inte om något sånt, eller hur man är som människa. 

Det här handlar om att beroende är så pass starkt.

Alla fattar att de inte är ok att missbruka, eller att de är rätt.

vem vill förnedra sig själv, och leva på ett sådan kränkande sätt, och utsätta sig för den misären?

Hjärnans signaler när de gäller dopamin fungerar dock inte på det sättet ("rätt och fel").


Nåväl.


jag vaknade inte på rätt sida när D vaknade halv 7 förbannad över sin snoriga näsa, tände alla lampor och gormade efter nässpray. Sedan går han och lägger sig och sover vidare.

Jag kunde självklart inte somna om lika lätt.




Jag ska stoppa i en tvätt sen ringa Morastrand, hoppas jag kan flytta in i veckan.

Jag har ju som jag skrivit flera gånger börjat packa, och min pedanta sida tål inte allt skit som står överallt,

jag är redan stressad över det.


Håll tummarna!.











 





Av jennahs - 16 september 2012 19:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 16 september 2012 11:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 14 september 2012 18:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 14 september 2012 15:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 14 september 2012 08:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 13 september 2012 17:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 13 september 2012 10:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards