Alla inlägg under maj 2012

Av jennahs - 12 maj 2012 08:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 11 maj 2012 15:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 11 maj 2012 09:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 10 maj 2012 18:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 10 maj 2012 16:06

Jag får panik på min kropp.Min feber är tillbaka sedan ett par timmar tillbaka.

dagens huvudvärk slog til ordentligt innan tvätt tiden, och när vi ändå pratar tvätt ........'


alltså... jag kan inte ens räkna på händerna hur många gånger andra tvättar på min tvätt tid (även om det är elektroniskt så lyckas dom alltid), eller så ska  dom stå inne på rummet och vika sin tvätt, eller att dom tar förgivet att man ska låna ut ena tvätt maskinen om man bara använder en? 


Eller så måste man dra ur andras skit (bacillskräck) ur maskinerna, som jag sen ställer UTANFÖR tvättrummet...

låter elakt, men tänk er att man har tvätt tid i 4h, inte kul och stå och i 4h och vänta på någon där, om man har tvätt därinne. Det börjar bli tröttsamt, men jag kan inte göra något åt andra människors hänsyn till andra medmänniskor.

hur kommer de sig att de alltid är utländska personer som gör såhär? slump heter de om de händer ibland, inte helatiden.



Fick en tid i idag till VC,( i slutet på Maj). Då är de väl dax att kolla upp de här, så många har tjatat på mig om att kolla upp feber+ huvudvärken som är återkommande. Sjukgymnasten verkade tro på spännings huvudvärk, jag märker att den kommer då jag anstränger,blir stressad och när de är varmt. Eller ja, kan lika gärna skriva att den uppkommer varjedag.


jag har lite släng av Hypokondri, fast jag är inte den som söker vård så fort jag märker/tror nånting, snarare tvärtom, jag drar mig så länge som de bara är möjligt.



Hör och häpna, min lunch bestod av nudlar!? något jag inte ätit på fleeera, flera år.Blev sugen? Pasta är äckligt som jag minns det, smakar inget och innehåller sjukt mkt kalorier "gluffs" mat. Skyn var god, den var som en lagom lunch soppa :)

Aldrig mer nudlar för min del igen! .






Föressten mitt återfall i röning, nu har jag rökt i nån vecka . Viktmässigt har de börjat kännas lite skillnad, jag går neråt i vikt....babe märker de också. Hellre hälsosam och dallrig borde ialf jag tycka. 

Men...jag saknar att väga 49 kg. 56 kg är PÅ TOK för mkt för mig ....

jag trivs inte alls i stora tuttar, extra handtag osv. men såklart man vill se hälsosam ut ändå.

Men ja, jag funderar fram och tillbaka va de gäller rökningen...jag kanske ska bunkra upp med tuggummi och ge sluta-röka- ett försök till?

Snusa är inget alternativ för mig.....



Ska vika tvätt nu....... så de är gjort...sen tänkte ja kolla lite på biggan live, när dom gift sig nu och allt. verkar vara ett härligt par det där :) 


Vad tycker ni om giftemål?  jag har alltid sagt att jag INTE vill gifta mig, vad är grejen med det? att de ska stå på papper? Lika med förlovning, egentligen innebär ju det att man ska gifta sig inom 1 år. 

Jag tycker många tar de här med giftemål ganska lätt, och skiljer sig lika lätt. 

Och några år på bena lär man ha innan man gifter sig, om de ändå ska vara förevig, varför så bråttom?



jag bara kom och tänka på en grej, att jag måste börja lägga in bilder, ska börja göra det nu.

eftersom jag är otekniskt och inte vill ha mobil med tusch och fattar nada så har jag min sony ericsson (my love), måste kanske rota fram digital kameran? blir inte direkt fina bilder med sony ericsson, jag hoppar att de finns "vanliga" mobilen att köpa i dagens läge...uuääk för tusch mobiler .


Har ju ibland grejer jag vill visa ju.


Vi hörs i morgon.







Av jennahs - 10 maj 2012 09:45

Gomorgon hönni!!.


Idag är en betydligt bättre dag. Jag känner mig hyffsat kry. Febern gav med sig under natten :).

Solen börjar skina och idag blir det att tvätta nån timme.... annars händer inte mkt idag? Fick precis sms om att ett paket kommit, yey..så ska gå och hämta det om en stund :)

Jag tänker glida runt i mys käder och försöka njuta av dagen, försöka hitta den där sinnesron ?


Kanske ska meditera??   det är något man får göra på dom flesta hemmen..

Bara att blunda och slappna av och lyssna på meditions låt fick mig att gråta. 



Om jag skulle föreslå ett hem, bir det svårt. De är olika fokus, Jälla skulle man nog få mest tillfrisknad på.

Jag önska att vilka de nu är som gör sånt här, skulle göra en närmare koll på dessa hem, hur dom jobbar osv.


Jag tror de finns väldigt FÅ hem som verkligen är bra. Jag har alltid hamnat på oseriösa skit, tex kvinnohemmet där den manliga terapueten inledde en relation med en intagen. Jag kan rabbla upp tusen saker som gör hemmet  dåligt.

de är inte altid rätt personer som jobbar där heller, tålamod är nog högsta prio, sen är det nog bra att både personal som lever med beroende och inte gör de jobbar där.


Den stora prövningen är alltid att komma hem till våra trångsynta medmänniskor, som tror dom vet så mkt. 

Många "köper" inte beroende sjukdomen heller. Man behöver inte ha den i generna man kan också supa/knarka til sig ett beroende. Och de finns sjukt många som lever i en förnekelse.



Jag kan fortsätta hur långt som helst och prata om sånt här, men jag sätter punkt här. Ska göra mig klar och hämta ut mitt paket ;) 



ses senare, ha en bra dag!!  











Av jennahs - 9 maj 2012 18:32

jaha, hej ?.


Har ingen vidare lust till nånting. Jag känner mig riktigt deppig .... kanske inte är så konstigt. 

Jag kände ju igår att de fick vara bra med allt nu. 



När jag som mest kände hopplöshet så ringde familjerätten när jag var på jobbet, först kände jag bara för att lägga på luren i örat (??)

Men sen kändes det som en hint om att inte ge upp hoppet, jag vill ändå att de ska stå nerskrivet hur läget ser ut och vad som hänt. Att dom ska höra det. (sen såklart få ordning på umgänge, igen)

Det känns ändå viktigt, och att man kan få dessa papper hem, och spara allt. 

Jag ångrar mig att jag slängde papperna från rätten, där man beskriver att barnen knappt saknar mig längre....?

Man borde kunna få nya? ska ringa dit och kolla det. Känns ändå viktigt att spara allting.

Även om man bygger upp murar, och målar upp en ful bild så kommer alltid sanningen komma fram. Alltid.




Idag har jag hälsat på damen i grannhuset, eller ja...dam och dam. Hon är ju något år över 30, så tjej säger man väl inte då, kärring säger jag? (skåklart på skoj), hon skrattar alltid. 

Vi tog en cigg, och snackade lite...men kände mig inte alls lika social .........

mitt i all depp prat så kläcker hon ur sig att jag har en fin näsa, och perfekt ansikte? (hon är hetro!!).

jag hinner inte svara på det innan hon kommenterar sin "bull näsa"? ja, va roligt...vi pratade näsor.......



Har också haft ett uppfriskande samtal med min vän A, kändes så otroligt lägligt just då. Jag behövde verkligen ventilera med någon som lyssna. Efter samtalet kändes de otroigt mkt bättre...sen kände jag ockå hur otroligt glad jag är som har henne i mitt liv, inte bara för att hon lyssnar på mig, utan att hon förstår allting.



Jag kom på en sak, 2 av mina närmaste  vänner jag har/haft har flyttat till sthlm för att plugga. Jag har varit sambos med dom båda en längre tid kan man säga. Fast "M" och jag gled ifrån varandra, av olika orsaker, eller jag tror vi växte ifrån varandra (inte i mognad, pucko!, olika vägar i livet).

Jag är den som visar min ödmjukhet och ser "alla som vem som helst och lika i värdighet" inför alla människor, en del vill finnas för "finare" personer (i dens ögon ialf), jag har aldrig riktigt förstått grejen? Hon skrev att hon inte är densamma som förut, men jag tvivar. Hon verkar vara densamma som de verkar i statusar hon uppdaterar, nya "wiki" ni vet ;)

Jag tror inte på att man "blir en annan person" bara sådär....visst...om jag säger såhär då "vissa är som ormar, byter skal men har alltid samma innehåll". 


" A "  och jag vi fann varandra direkt också. Hon är den som ser till att man hittar på något helatiden, och de BLIR AV. Fart och fläkt, men mys i soffa med en laptop i knä och hockey (tyvärr) i bakgrunden va också en passion. 

jag hatar hockey, men jag har lätt för att koppla bort saker så de funkade bra ändå! :)

Vi förstår varandra och är ganska lika på många plan! ;)

(kul har vi haft må ni tro   )

Jag tänker inte skriva "tyärr" över att hon flyttade, för då vore jag hemskt ego. För jag är glad för hennes skull, att hon nu i Maj har pluggat klart efter 2 år och får jobba med det hon brinner för. Och vem skulle inte må bättre av att fytta från Mora, och till sthlm?, viket lyft!.





Jaha, kändes som jag gjorde ett inlägg om enbart vänner ...jag kan skriva att jag gör kyckling i ugn också bra för att blanda in något mer. Gott ska de bli..jag äter mkt dåligt. 2 mackor på hela dagen och inte ens hungrig?

Känt mig febrig, och 37.0 är feber för mig. Känns som jag nästan har 38,5.

Det blir en tidig kväll för min del .....


KRAM!



Ps, jag orkar inte läsa igenom och rätta till flummiga rader idag.


Av jennahs - 9 maj 2012 07:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards