Alla inlägg under juli 2012

Av jennahs - 7 juli 2012 14:41

Ja de är enkelt och förneka. Om man säger såhär 1+1=2 . Behöver jag säga mer?.

Jag har inget mer och säga, sådär. Men man läser ju inte min blogg, ellerhur?, samtidigt som man ringer 2 min efter mitt senaste blogg inlägg och "skvallrar". Otippat.

 

De var dessutom jäävligt lågt att ta upp hela min sits jag sitter i med mina barn, som man dessutom redan vet hur de ligger till, och har sett de själv med egna ögon. Men om man "jämför" sig med min dåliga sits då har man de inte bra själv alltså!.  


Jag lämnar de bakom mig, precis som med allt annat skit så de blir inga problem. 



Kom för en stund sen hem från mamma, var ju dit och lämnade lite bullar. blev inte långvarig där eftersom e ser ut och börja regna när som helst. 


Färgat håret och donat har jag också hunnit med, likaså tvätta.  Håret blev bra, och jag stuntade i slingor.

De får bli sen(kanske). Jag älskar hårfärgen eftersom den inte verkar slita så mkt på mitt hår som alla andra.


Läste lite artiklar om hårfärger, där man testat en del av dom. På grått hår och blonda.

Alla hårfärger har olika kvalitet, när de gäller att sitta i längst(behålla färgen) och när de gäller att täcka grå hår . Den här artikeln blir dock 1 år gamal den 14 oktober i år.

Dom testade brun nyans.

Enligt den sidan får L’oreal Excell10 bäst betyd i färgstarkast. 

 

Efter ett par tvättar så visar sig Soyance hålla i sig bättre än Excell10 tex.

Många hårfärger lovar att täcka gråahår till 100% också, eller helt "perfekt".

Men vissa fabrikat "lovar" visst lite för mkt.

 

Loreal excell10 är den enda produkt som inte marknadsför att den täcker grått hår, är också den som täcker grått hår bäst. Och den färgen ska dessutom endast sitta i håret 10min. 

Wella ska tydligen också vara bra, som sticker ut från dom flesta när de gäller det.

 

Ganska intressant ju!.

 

Såhär skriver även en annan person, som jobbar med "hair och make up".

 

"Sedan jag blev mörk i håret så har jag nog färgat utväxten typ hundra gånger (känns det som)"
Men jag har aldrig blivit riktigt nöjd, färgen sätter sig inte lixom, och det beror ju på att jag är blond i utväxten, så egentligen borde jag förpigmentera och greja först, men orkar jag det vart tredje vecka? nää
Men nu har jag hittat en färg som funkar hur bra som helst: Syoss hårfärg i färgen mörkbrun (3-1)
Färgade utväxten igår och det blev skitbra! Så denna kan jag rekommendera.

 

 

 

Men sen är de ju så att alla har olika kvalitet på håret osv, alla hårtyper funkar/reagerar olika på hårfärger.

en del sätter sig inte färgen på ens. Så de är ju olika. 

 

 

 

ha de bra alla!.

 



Av jennahs - 7 juli 2012 08:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 6 juli 2012 10:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 6 juli 2012 09:13

Vaknade med dagens jävla skallebank. Noll lust, eller motivation. 

Här brakade allt innan jag ens hann öppna dom blå , med skallebank och kommande  av dagen problem.

Lingon veckan började igår och jag har aldrig känt mig så svullen och äcklad av den röda färgen, någonsin.


Och bara för att jag måste : Jag vet inte om jag redan tagit upp det?. Men för att släcka eran nyfikenhet och era ryckten, NEJ här görs inga barn. Vi skyddar oss!!!. 

Bra, släpp de nu.

Och bara för att tillägga .......


Jag är mer än nöjd med mina två barn jag redan har, som jag måste kämpa för att bara få träffa 1 minut. Dom är värda all uppmärksamhet man kan få och framför allt värda båda sina föräldrar!.

De finns inget behov av fler barn från min sida. De finns många orsaker och anledningar till det.


Tyvärr så finns de  ibland antingen sjuka ex som inte kan släppa de förflutna, eller nya damer med i bilden med en skev bild av ordet kärn familj. Vidrigt!. De hela gör mitt umgänge till barnen mer svårt än vad det behöver vara..

 

De är trist att ni inte vet, eller kommer se dom ärren ni gör i deras små hjärtan förens dom blir äldre. Om ni bara visste vad de här kan innebära. Men ni är så upptagna med erat självcentrerande att ni väljer att blunda och leka "familj" ..

jag vet att jag gjort fel och de jag gjort är oförlåtligt, att de alltid kommer finnas frågor, rädsla och besvikelse mm.

 

Men att stänga mig ute fler år än "nödvändigt" är otroligt onödigt,  men de är ju också de ni visat att ni vill.

Snart är de försent för allting, och lägga skulden på mig som man gjort för alla år och snacka skit om mig genom att säga  till barnen att "jag inte vill .."träffa dom kommer inte hålla i längden.

Såklart dom tror på det ni säger nu, ni är den enda tryggheten dom har just nu och dom förväntar sig att de ni säger är sant. 

Men ju äldre dom blir, ju mer förstår dom, och sanningen kommer alltid komma fram, förr eller senare.

JAg hoppas ni kan leva med det samvetet sen. Jag har tagit mina konsekvenser och kommer få leva med de här så länge jag lever. Och förlåta mig själv för att ha varit sjuk kommer jag förmodligen aldrig att kunna. De här handlar inte om någon självömkan, utan e är såhär det ser ut. 

 

Det blev längre än jag tänkt mig nu. Men.

 

 

 

 


Hur som helst, jag kommer snart släppa nyhets bomben här på bloggen om vad som komma skall. När allt känns klart och redo, de hela har kommit en bra bit på vägen.



Ha en bra dag, mina tankar och all min Kärlek går till mina barn, jag saknar er så det gör ont i hela kroppen.

jag klarar snart inte av att ha dom få gamla korten uppe på hyllan/kylskåpet,som jag fick av barnens pappa en den tiden vi var sams, trots hans bitterhet mot mig, som jag har full förståelse för. Självklart.




Håll hårt om era nära och kära. De finns många fula fiskar därute !.



/ Släpp taget .






Av jennahs - 5 juli 2012 10:37

Nu är vi redan tillbaka.


De var ju tur att jag nämnde om att spola ur öronen. Babe lider nämligen av trång hörselgång på vänster öra.

Han var en gammal bestämd doktor, med klassiska fula ordföråd(jävlar,skit,helvete) . Revaxör var skit ialf. Så ni som har den, släng skiten   .

Hörlurar med musik var inte bra, de blir man hörselskadad av berättade han också.


Dessutom var han röd i vänster öra kunde han se efter ur spolingen, så han fick öron droppar utskrivet för 7 dagars kur, och en annan rengöring av öron, (vaxol) eller hur man nu stavar det.

Nästan så jag skulle frågat om att kika i mina öron..

Jag har nämligen prassel i örat när jag skriker, eller någon annan... högt ljud med andra ord.

Ljudet i örat låter som när man prasslar med en påse. Riktigt obehagligt.



Blev ju ett riktigt öron inlägg det här. Men de är ju trevligt de också.


Alldeles snart ska jag gå till mammsen, min syster är där.

Ska försöka dra ut henne till solen och dricka kaffe.


ska bara slurpa upp min kaffe kopp med broccoli soppa och äta min prickiga korv macka. Helt plötsligt lät maten inte alls god?.  de fick bli en tidig lunch eftersom jag snart ska gå och frullen endast bestod av någon bit melon....

Vad betstår eran frukost utav? jag kunde käka värsta brak frukosten varje morgon i flera år, tills nu.

 

Sen måste jag komma på en sifferkod till låsning av väskan. 3 siffror som jag såklart måste komma ihåg? inte min starka sida kanske.

de var ju trevligt att både annzo och min syrra sa exakt samma ord när de gäller väskan...

"hoppas den kommer till användning nu också"... vilken tro dom har på mig    .

Jag Älskar er båda!.


jag har ju trots allt bestämt mig nu, och jag är mer peppad än någonsin även om det pendlar de också så känns de helt annorlunda den här gången. De är klart att förändringen skrämmer mig, och de är inte alls lätt och lämna något man Älskar så otroligt mkt. De är tufft och vara förnuftig ibland. 


Ofta har jag känt att jag kanske borde försökt igen, att jag inte gav de en ärlig chans. Men så kommer de inte kännas eller vara den här gången, för jag gjorde inge annat än och försöka och kämpa.

Mer än jag klarade av dessutom.




soppa och pricka korv mackan vare ja.....


ta vara på dagen nu :) 


X


 

 




Av jennahs - 5 juli 2012 08:07

Jag och D hade inte riktigt samma musik smak när vi träffades, men efter all musik jag nött så började han gilla den här låten framför allt. När D kunde texten till den här låten, så var de bara upp till bevis lixom ;).

Det blev en fin "duett" av den och vi båda är lika jävligt dåliga på och sjunga ;) Kul hade vi ialf . Minnen är de finaste .

Av jennahs - 5 juli 2012 07:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 4 juli 2012 17:41

hej hej ..!!


Jag är så trött så jag försöker skriva lite kort och snabbt....


Imorse blev de full fart efter att vi varit på möte, eller D var på möte. Jag satt och väntade och läste en tidning.

Tänkte skriva om de jag läste ....

jag läste en artikel där en kvinna som varit i missbruk i nästan 20 år. Hon började med alkohol och hasch som 18 åring, sen började hon med amfetamin som hon kände var kärlek i första ögonkastet, hon kände sig tillfredställd med det och forsatte sitt race på den banan. Vilket ockå leder till kriminalitet. Vid 21 år fick hon barn, slutade med allt och ville verkligen ha ett rent och vanligt liv likaså pappan till barnet. Något som inte höll ...

Hennes dotter bodde hos hennes mamma (barnets mormor) och dom träffades väldigt sällan och hattigt, flickan föstod såklart inget som liten.

Men en dag i skolan när en kompis inte fick följa med henne hem så började hon själv undra varför - hon undrade om det var fel på henne, men kompisen berättade för henne att de var inte henne de var fel på, utan hennes mamma.

Hon kunde inte alls förstå de hela, eftersom mamman alltid tagit hand om henne, och dom har alltid haft roligt ihop.

Hon kunde inte förstå varför hon inte fick bo med en "knarkare".

Flickan hade hela tiden en önskan och en saknad till sin mamma, den enda tröst hon kände var då dom sågs, oavsett hur lite de var så kände hon endå att de var guld värt och bara väntade på den dagen hon fick flytta hem till henne.

Något hon gjorde senare, dom är oskiljaktiga nu, och mamman är såklart drogfri. 

Mamman var som många andra duktiga på och försköna verkligheten inför andra men var alltid rak mot sin dotter.

 


ursch känns hemskt och läsa, men de finns ju såklart solskens historier. Dom hade också kontakt via telefon och brev. Så de fanns ju helatiden något band, de är ju endå något som såklart är otroligt viktigt för både barn och förälder oavsett vad. 

De är synd, att de finns dom som tycker att bryta kontakten och försöka bygga upp en ny familj är enklast och stänga någon ute för sitt eget ego. de är vidrigt rent ut sagt.


Nåja.


Efter mötet så blev jag irriterad, jag hatar folk som kryper en rättigheter eller försöker köra över. Jag har koll på ganska mkt och vet en del, så jag styrde upp lite saker åt D. Jag kommer alltid att kriga för honom!.


Efter jobbet åkte vi hem och käka lite, slängde in en tvätt sen ner på Mora för att köpa min ur tjatade resväska.

Det blev den mindre stället, D tyckte att den stora resväskan jag ville ha var lika lång som mig, och att jag kunde ligga i den.

Han vann, och här kommer såklart bilder på den. Oh well, det blev en svart.

min kära vän Annzo försökte bräcka mig med sin fjompiga rosa väska, HAHAHA?    Simma lungt säger jag ;) hihi.

(Du är så sööt gumman) 

 

 

 

   

ja de fick bli små bilder .. 

 

Köpte även en hårfärg, hasselnöt till en nöt!. Får bli att slänga in den om någon vecka.

Någon som testat märket syoss förut? jag har knappt sett det märket förut (eller lagt märkte till kanske..)

Tänkte om någon testat nån annan färg som kan säga hur de blev?. Jag är redan sugen på att testa en ny hårfärg?

Ålders nojja vid 27 år, kan man ha det? jag börjar nämligen tänka på rynk krämer, är de någon ide när man fortfarande får visa leg? hhmm...   



 

 

 


Nu måste jag hålla pojkvännen sällskap, han är dunder trött och vill inge hellre än och blunda till så jag måste knuffa på han.  Dessutom har han blivit otroligt morgon trött ? jag får faktiskt bokstavligen nästan slita upp han ur sängen! ;)



Vi höres i morgon istället. Ta hand om er så länge... 


föressten!, vi kollade på en ganska ok film igår...28 dagar. Har ni sett den? många sa att den var sååå äcklig och läskig men de var den ju inte riktigt. Men den va bra. Ska se 2an ikväll, 28 veckor senare. Tänkte bara ifall ni ville ha tips.



X




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards