Alla inlägg den 12 november 2012

Jo.

Av jennahs - 12 november 2012 19:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 12 november 2012 15:27

Snart så......

 

Jag har läst lite om katrin zytomierska´s uttalande om SATS.

 

Jag vill gärna skriva att dom flesta är friskt tänk och har sunda åsikter om sin kropp ska se ut.

Alla säger så fint att man ska vara nöjd med sig själv och inte bry sig om vikten så länge man "mår bra".

Men det där är ju bara bullshit, dom flesta bryr sig. 

 

Alla tycker olika och de är väl bra, tänk om vi ala skulle vara trådsmala och gå i klackar som får oss att nå 180cm, så vi kan gå catwalk på vägen till Ica?. Amen asså. 

 

jag har haft otroliga ätstörningar själv, sått timmar på affärer och läst innehåll på allt.

Skrivit upp mat schema, knäppt kort, matat andra (mer lr mindre).

Jag orkade tillslut inte gå hemifrån till Willys utan att bi yr, tappade hår och hade håliga stora ögon.

Min mamma silade soppan och hade koll.


När jag pressade kroppen under 50kg sträcket åt jag knappt något, jag älskade att se mina revben sticka ut. Men ack, min kejsarsnitt mage blev jag inte av med ;)

 

Och idag vet jag, att de handlade enbart om att straffa MIG SJÄLV för alla skuldkänslor, ångest osv.

Alla jag sårat osv. 

 

Och helt har de inte försvunnit, men jag lovar slutat äta har jag inte gort.

Och jag som älskar julskinka inlindad i VITTBRÖD, tänker inte i år hoppa det för en mager kalkon skiva med senap på. Blöh. 

 

Så länge man inte är sjukligt fet, riskerar sin hälsa så ba var den du är.

 

Påtal om sjukdomar, jag påverkas tyvärr för mkt av vad man ska äta och göra för att inte bli sjuk så istället blir det en och samma kost.

Senast igår tittade jag på tv om en föreläsning om alzheimers,

Vet ni riskerna för det? eller vem som löper större risk...  :

 

* ensamstående/änka

* hopplöshet

*ensamhet

* ingen aktivitet 

* sociala livet

 

Man ska alltså helst på dans lketion för motion och prat.

Jag som klippt kontakten med alla mina "fina" vänner ska genast berätta hur viktigt de är med vänner .

 

(jag kan kryssa i alla punkter)

 


 

Asså de är väl fan vad man ska trycka i sig allt möjligt. Just nu har jag bara B vitaminer.

Det ända bra som forskning visar på är kalcium, ge era ungar det, efter 25 år bryts skelettet sakta ner.

Jag minns inte vart all min "fakta" kommer ifrån. 

Men jag jag lär väl vara den som bryter lårbeet först vilket fall.

 


 

 

från vikt till alzheimers, sedan lite fakta om skelettet... 

bra kompott, komma gärna med något bättre själv annars ;)

 


 

 

Nu dax för stor städning!

 

 

 

Klapp klapp!

 

 

 

 

 

 

 

Av jennahs - 12 november 2012 13:48

Av jennahs - 12 november 2012 08:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards