Alla inlägg den 19 december 2012

Av jennahs - 19 december 2012 16:23

Hej finaste!


Imorse fick jag se julkalendern själv, D var svår väckt så han fick sova vidare.

Jag tände ljus och myste ner i soffan och uppskattar att få vara lite själv ibland. Jag är och kommer förmodligen föbli en morgon människa, de bästa som finns är att gå upp tidigt! ;) Jag förstår att dom flesta håller med, eller inte? :)



Igår var jag och D ner på Mora, jag kikade efter något att ha på mig på Jul med lite tvekande om jag verkligen skulle spendera en endaste krona på mig själv, jag hittade inget och kände att jag inte kunna lägga de som prio.

 


Idag har vi gått till Maxi för att handla, vi går förbi noretskolan som alltid när vi ska dit, och ska upp för en snödriva för att komma till ÖB parkeringen, när vi kommit upp blir vi stoppade av en gammal Dam som kommer fram och säger -


"stopp, stopp, jag måste bara få säga Vilken gentleman du är som sträcker ut din hand och hjälper".


D gick som sagt före mig och stannar i mitten av backen för att sträcka sin hand till mig oh hjälpa mig så jag inte halkar.

Så har de alltid varit vintertid, jag ser de inte som något konstigt och tacksam är jag att han tänker på mig, nästan lite för mkt såhär vintertid som om jag vore en gammal dam ;) 


Jag tycker killar ska tänka på sina tjejer på det sättet, hjälpa, låta gå före in på bussen osv. Jag ska lära mina pojkar att ta hand om tjejer att man ska ta vara på dom, att behandla kvinnor med respekt och jämställdhet.


Mitt ex var en överdriven gentleman, han skulle dra ut stolen, öppna bildörren och de kändes lite fånigt även om tanken är fin ;)

att han var kriminell kunde man aldrig ana   .

nåja.


Idag har jag och min syster rett ut lite saker och de känns skönt. vi har haft en liten dispyt och de är inte lätt att få det balanserat, jag går alltför lätt in i försvar när jag känner mig hotad, attakerad eller minsta motgång.

sen alla krav, tidsbegränsningar ger sitt, jag är helt matt mentalt.


Jag vill hitta tillbaka till mig själv igen, hantera känslor och använda vertyg inför kommande motgångar och annat.  Jag vill finna ett sätt att kunna meditera, jag tror de är jätte viktigt att kunna ta ett par minuter för att ha en stämning med sinnesro, samla sig själv och bara rensa ut allt .

Folk som mediterar ser så fridfulla ut, de är inte så lätt som det ser ut att hitta den fokusen utan att skratta eller tjuvkika på den brevid och tycka de hela känns fånigt. 

(gu´vad det kändes som att jag skrivit om det här förut?)


Föressten apropå lixom, någon som testat yoga? bra?dåligt? knäckt ben?.






Idag blev paketen till barnen beställda, och dom kommer bli så glada. Det var bättre att kosta på 2 riktiga saker än köpa massa joll, (även om jag kommer göra de ialf), jag vill köpa massor men kan som sagt inte de, jag får ta igen de senare. Det viktigaste är att få vara tillsammans med sin släkt , men de skulle dom inte göra i år iofs, lite trist. Men hoppas dom får vara de nästa år.



Mmhmm, smaskat på "robby easy", ni vet den där klämpåsen med yoghurt, så GOD!.

Fick ju lov att pröva, såg den av en slump och tyckte den såg god ut, vem har inte köpt danonino bara för dom söta förpackningarna ?


såhär ser förpackningen ut ... 

     

ni borde testa, skulle lätt kunna ha den i väskan när jag ska iväg!.HAHA!.




jaja, idag är det bonde söker fru, ska bli kul och se hur de gått för alla bönder genom åren.

vet att någon fått barn, gift sig, skilt sig osv. 




Det blev långt, dax att avrunda. Jag känner mig otroligt glad numera, det är mkt som känns så bra numera.

Nu är det en sista sak jag ska ta tag i, sen börjar livet fullt ut och de finns inget som kan stoppa mig längre.





Det som förtjärnar en käftsmäll får den alltid förr eller senare.





/tacksamhet.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards