Alla inlägg den 24 december 2012

Av jennahs - 24 december 2012 18:08

Godjul- kväll.


Hoppas ni haft en bra jul hittills, jag var bort till mamma och åt julmat som allra hastigaste.

Gav mamma ett par tofflor med mysigt foder inuti, pappa fick någon "kosing"= skraplott.

Jag blev inte alls långvarig där utan gick hemåt efter 1½ timme, Marica hämtade upp oss strax innan 15 så åkte vi mot Nusnäs.


D var ganska pepp på att fira jul i Nusnäs ...

Jag sa med glimten i ögat att med alla barn och vuxna blir de kaos och glas kommer vältas och barnen bråka, maten ta tid eller blir bränd, för de är så jag förställer julen i sin helhet med många vuxna+ barn.

När vi kommer in så hör jag "NEEEJ" då hade en av ungarna vält ett glas över tvrumsbordet, hehe

Men de var mysigt den stunden vi hann vara där, för tyvärr blev D så pass illamående och slö så vi åkte hem :/.

Vilken tur att vi lagade julmat igår, så vi tände ljus och käkade julmat hemma så nu är det matkoma för min del, tvmys och rå om varandra. Det blir bra så.



Hur var eran jul? jag missade kalle, lite trist..  jag hann dock se lite av gudstjänsten som var strax innan kalle  


Det blir väl aldrig som man tänkt sig, men som sagt ..allra bäst är att planera och göra allt i god tid och inte stressa sönder sig själv i juletider, den ska vara harmonisk och något man ska kunna se fram emot  utan att få diaree - hur stavas de? någon som har koll på det?;).

 







Men blöt puss då, vi ses imorgon. 





Av jennahs - 24 december 2012 08:42

Godmorgon tomtar som nissar !!! :)

 

Julafton är kommen, så härligt .. eller? .

Vi har nog planerat klart, jag springer upp till mamma kastar i mig lite mat, snackar och hjälper slå in barnens paket där, sedan åker vi vidare till Nusnäs närmare bestämt hem till Frida där hela familjen Andersson kommer vara.

 

Så är det tänkt ialf.




Igår spelade vi bingo, jag fick välja lott och valde självklart nitlotten, D vann 100 spänn på första spelet så var det med det, två nya lotter till nyår kanske?? ;)



Nu ska jag börja göra mig klara,  vi hörs ev lite senare .



Hoppas ni alla får en riktigt  GOD JUL, och ta hand om varandra...   

Låt nu julen passera i rasande fart, sedan blickar vi mot mellandagsrean!.





Ps, idag har bikbok.se 30% på ALLA RÖDA plagg.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards