Alla inlägg den 27 december 2012

Av jennahs - 27 december 2012 18:29

Gokväll alla!.


Jag har ingen skriv lust, jag sitter på helspänn helatiden, mina dagar pendlar mellan hopp och förtvivlan.

Jag försöker inbilla mig själv att de inte är sant, men jo det är det...

Frågan är om jag ska kunna stå ut till 7 Januari innan jag får kontakt med någon som kan ge mig fler svar!!

Tills dess får jag försöka hålla modet uppe.



Jag har försökt tänka på annat, genom att kolla mellandags rean tex, de var inte mkt som var intressant där inte.

Så åkte hem ganska snabbt, vi har dessutom precis kollat på snabba casch 2 som var en FLOPP, jag hade höga förväntingar på tvåan eftersom ettan var hur bra som helst. 

Nästa år kommer den tredje filmen, och den här gången ser jag inte fram emot den lika mkt efter denna film.


Var de någon som såg Fjällbacka av Camilla läckberg på kanal 1 ? herregu, jag ogillar verkligen när man gör filmen oseriös, dvs när polis frun förhör folk eller ta del av utredning bara "sådär", polis uniformen var skitsamma men svart snutbil ???? haha, så oäkta och hela filmen blev bara fåning. 

Nån som såg den, och vad tyckte ni?.




Äh, blir inte många roliga rader här inte .. 



Jag längtar tills på söndag, när jag får krama om det bästa jag har, mina barn   .


Jag ska krypa ner i soffan med en kopp te, jag hoppas kunna finna mer inspiration för bloggen fram över.

vad vill ni veta/se mer av?  .. blir lite enklare då .. annars får de flyta på som vanligt.








En annan fundering, varför är folk så ytliga? varför måste allt se så bra ut jämt, jag tänkte på lyxfällan som jag såg snuttar av, föräldrarna berättade att dom helatiden försökt se bra ut utåt inför sina grannar och låtsas ha det bra. Men ekonomiskt var det åt pipan och känslomässigt var de kaos, barnen led och föräldrarna blundade och stoppade huvudet i sanden.

Saken är den, att alla människor som har känslor och empati skulle aldrig bry sig om vilken bil du kör, eller om du bär dyra kläder. 

Vad fruktansvärt de måste vara att slänga bort år av sina liv, leva i något så falskt och ytligt bara för att de ska se bra ut inför sina grannar, det är inte att leva ett värdig och tillfredställt liv.

Vi ska inte bry oss så mkt i vad andra tycker och tänker.


Varför ska folk ha så svårt att acceptera att vi alla är olika, lever med olika standrad och ser olika ut?

Vi ska vara tacksamma över att de finns folk som kan tänka sig att städa våra trapphus/butiker eller vill ta betalt för dina varor på Ica. 


Jag skulle vilja ge en näve självförtroende till alla och säga åt folk att uppskatta människor istället för tävla och nervädera, och börja Älska de vi har istället för att sakna de vi inte har.




kyss!
















Av jennahs - 27 december 2012 09:31



 


Den sista jag trodde skulle sjunga i sån här musik är Thorsten flinck, de blev en bra kontrast.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards