Alla inlägg den 2 december 2012

Av jennahs - 2 december 2012 19:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av jennahs - 2 december 2012 18:45

Helt seriöst, jag hämtade ut Dvitaminer/kalk tabletter som för övrigt är stora nog att kväva mig(typ)

Damen på apoteket säger också att det står att jag ska ta dom här i 6 månader!?


Jag som inte ens kan komma ihåg att ta p-piller varjedag, hur sa det här gå?.

Och när vi ändå lixom gnäller, är de någon som haft brist på Dvitamin? eller är det bar ajag och gamlingar? får kanske rycka tag i gamlingen på plan 1 om lite råd   , trevlig söt liten dam.

 


Jag kom nyss hem från mami, har ätit middag där ... jag brukar alltid skära bort fett från köttbitar som jag även gjorde denna gång, så pappa fick mig nästan att äta dom enbart för kommentaren "inte undra på du har brist på vitaminer, ät fett!!".

Så fettremsan låg kvar på tallriken, men jag fick faktiskt tillfälle och slänga den när han rökte :P inte för att jag blir TVINGAD till och äta, absolut inte .. de vore rena misshandeln det. Liksom man ska inte tvinga barn att äta upp mat dom inte tycker om, det finns även mat vi vuxna inte tycker , de hade inte varit trevligt om vi skulle bli tvingade till det.



Nåja.


Missa nu inte solsidan som börjar om en timme :)


jag måste springa bort och köpa kaffe. Ha en mysig söndagkväll.


X





All Kärlek till mina barn, Jag Saknar er otroligt mkt !! <3


Av jennahs - 2 december 2012 12:41

Hej å hå.. 


Vaknade som vanligt tidigt imorse, himla skönt och kliva upp när de fortfarande är mörkt och tända ljus å se på nyhetsmorgon :) 


Tända första ljuset på adventsstaken och trycka i sig hela 2 lussekatter (uj uj uj).

Gott vare.


Igår fick jag nå konstiga utslag ovanför ögonbrynet, 4-5st små som ligger tätt intill varandra, helt röda?.

inga blåsor eller sådär. Inga finnar heller, och de brukar jag inte ha i vaniga fall heller.

det har svullnat upp idag märkte jag, och jag kan inte komma på att jag använder något nytt som skulle ha gett utslagen.



Googlade lite på dvitaminbrist och de kom inte upp några roliga orsaker till det, så jag har börjat nojja ganska rijält och går nog och hämtar ut D vitaminerna redan idag.

Undra hur länge jag haft brist pådet här egentligen... ursch.


Jag ska ta nya prover om 3 veckor igen, och se hur de ser ut då. 


Ska klä på mig och dra ut.







Tänkte tipsa er om Frida Anderssons blogg, där skriver hon om sin vardag med sin familj :)

http://fridaanderzzonz.bloggplatsen.se/





Av jennahs - 2 december 2012 07:58

Jag har bläddrat förbi en artikel ganska många gånger, men tog mig an den och läste denna tjejens historia.


Högmod inför de här är nog det sista jag behöver. 



Jag kan ändå inte låta bli och undra OM hon inte mått dåligt då hon sökte sig till alkoholen hur hade alkoholvanan sett ut då?, hade hon ens sökt sig till droger?. 



här är artikel :


"SUGET VAR FÖR STARKT FÖR ATT STÅ EMOT"


Tina Lindmark, 25, nådde botten – i dag lever hon utan droger

Tina Lindmark blev alkoholist redan i högstadiet. Hon söp sig full så ofta hon kunde, och tog tunga droger däremellan. Tills hon nådde djupaste botten.

– Jag försökte ta mitt liv och däckade i mina egna spyor, säger hon.

Första fyllan kom när Tina var 14 år. Hon hade mått dåligt en längre tid och började hänga med ett nytt kompisgäng som festade ofta och mycket.

– Det var en stark kick och jag undrade varför ingen hade sagt till mig att man kunde må så bra av alkohol, det var kärlek vid första mötet, säger Tina.

Förändrades

Efter det festade hon både på veckodagar och helger. Snart kom andra droger in i bilden: cannabis, ecstasy, amfetamin, kokain, subutex och olika typer av läkemedel. Det var verklighetsflykten hon ville åt, men med tiden kom konsekvenserna.

– Jag blev helt gränslös och gick emot alla mina värderingar. Fyllorna slutade alltid i katastrof på olika sätt. Alkoholen var min kärlek medan de andra drogerna var ett medel för att klara mig till helgen när jag fick supa igen, säger Tina.

Hon hade alltid varit skötsam och duktig i skolan men när spriten kom in i bilden blev hon en helt annan människa. Hon var aggressiv, skolkade från skolan, begick brott och bråkade med sina föräldrar.

– Jag var inte dum, jag fattade att det inte var bra för mig men jag kunde ändå inte låta bli. Varje gång jag hade druckit hade jag massiv ångest men suget var för starkt för att stå emot, säger Tina.

Vändningen kom

Hon var ung tjej och alkoholist. Inte helt ovanligt, visar det sig. De senaste åren har tjejerna kommit ikapp killarna när det gäller supandet. I nian har fler tjejer än killar testat att dricka alkohol och fler tjejer är intensivkonsumenter – dricker en flaska vin eller motsvarande vid ett och samma tillfälle, en eller fler gånger i månaden.

– De senaste tio åren har flickorna som kommer in till oss varit väldigt mycket mer berusade. Tidigare kunde en rejält berusad 14-årig flicka komma in och ha druckit ett sexpack folköl. Samma flicka hade några år senare druckit en halv flaska vodka och var helt medvetslös, säger Stefan Sparring, överläkare och sektionschef på Maria Ungdom i Stockholm.

Efter flera år av fylla, ångest och självförakt kom ändå vändningen för Tina Lindmark. Hon var 19 år och en nära vän ställde ett ultimatum: Om du inte ordnar upp ditt liv kan du inte heller träffa mig och mina barn.

Valde sin kompis

Tina valde sin kompis. Och ett liv utan droger. Därefter följde en tid av hårt slit och känslomässigt kaos i öppenvården och på behandlingshem. För snart fem år sedan tog hon sitt första steg ut i en drogfri verklighet.

– Jag var jätterädd. Helt plötsligt skulle jag komma tillbaka till min hemstad och möta mina demoner. Men jag klarade det, säger hon.

I dag jobbar Tina på ett behandlingshem och håller tillsammans med vänner på att starta upp en ideell verksamhet som ska stärka unga tjejers självkänsla. Hon hoppas kunna bidra genom att dela med sig av sin historia.

”Ingen såg mig”

– När jag gick i skolan var det ingen som såg mig. Även fast jag skolkade eller låg däckad i kafeterian var det ingen som ringde min mamma eller frågade mig hur jag egentligen mådde. Nu vill jag jobba med ungdomar i förebyggande syfte, säger hon.



källa aftonbladet.se

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Skapa flashcards