Alla inlägg den 21 december 2012

Av jennahs - 21 december 2012 18:04

Hej hallå! ...


Imorse handlade vi någon julklapp till kidsen, sedan skulle vi handla mat... jag hatar att gå i affärer och fundera ut där och då vad man ska ha, jag borde ha skrivit en lapp och de gjorde jag inte andra gången jag handla heller och hem fick vi med oss en back med julmust och glass?   .


Inte så långt efter ringer Annzo och vill ha sällis på Mora, och de var inte lätt och hitta parkering kan jag säga.

A skulle hitta nån julklapp till sin pojkvän, de kändes som det skulle bli nå "enkelt" till en början, men ja hönni de slutar ju med att vi kollar på allt från en bok till bordsgrill,  de va ett himla velande :)

Jag som berättar lite kaxigt att jag bara ska köpa nå litet, inge märkvärdigt börjar helt plötsligt springa fram och tillbaka i olika affärer, velar, och när jag bestämt mig och skulle betala hade jag glömt kortet hemma (Jiiihaaa). Allt har en mening eller? HAHA.

 

De var väldigt kallt idag, kändes som de skulle vart mer än ynka 5 minus , jag fick dra fram papper ur väskan mitt i folk samlingar för att snyta mig jag börjar känna mig allt mer gammal i vissa sammanhang alltså , är de bara jag som känner så?eller har jag bara blivit vuxen som väljer att torka snor på papper istället för i ärmen på tröja???  

 




Kollar just nu på " Jul med Ernst", lampan han gjorde med mossan och ljus var hur julmysig som helst.

Finns inge finare ä att pyssla, göra personliga saker, jag önska min fantasi inte var så inträngd och tråkig!


Varför gång jag ser ERnst i rutan så minns jag starkt hur mitt ex verkligen "hatade" honom, vet inte riktigt varför men Ernst har ju tendens att vara lite överdriven med inlevelsen när han berättar saker ;).

 



 

Annars då?

 

Ni missar väl inte julkalendern på Bikbok.se ? jag är sent ute som vanligt, dom har en kalender och varje dag fram till jul har dom olika erbjudanden. Idag har dom tag 2 betala för 1 på mössor och vantar!.

 

Fast de är klart, bäst är väl alltid mellanrean, tycker dock den var ganska kass nere på Mora förra året, tycker man ska satsa på nå snyggt på nätet ist.

 

 

 


Ha en fortsatt härlig kväll.


 



x




Av jennahs - 21 december 2012 07:55


Jordens undergång vareja ... ?

 

Alla pratar om det, och de är ju inte första gången man påstår något sådant.

Ett annat folkslag menade att de blir en "nytid" genom att de kommer att komma bra energi osv, så dom skulle sitta på berget och ta emot det idag - (med all respekt). 

?


Lite kul ändå och höra vad människor som lever så jordnära har att säga, dom har nog mkt intressanta historier att berätta tror jag :) .




vad ska ni göra en dag som denna?

Jag ska palla mig bort och köpa någon julklapp, har inte kommit iväg innan. Tänkte först göra de på mellandagarna eftersom jag ändå inte träffar barnen på Julafton :( 

Jag ringde dock och frågade om jag fick en extra umgängesdag, jag fick välja mellan två dagar och jag valde den 27:e och sedan har jag dom den 30:e, så det blir mys <3

 

 

 

Vi blir hemma hos min mamma den 27:e, och hela min familj blir samlad den är dock inte stor men ändå ;)

Såhär års kan jag tycka de är trist att min släkt är så spridd, mest i sthlms området men också Finland.

Släkten höll ihop bättre under våra småbarns år, och de är väl huvudsaken kan jag tycka!, för som liten betyder sånt där så mkt!.




Senare idag blir det att planera något med Syster och Annzo, får hoppas det inte planeras något allt för sent ikväll för de pallar inte tant Jenny som lägger sig tidigt och går upp i ottan ;)





Vi hörs senare, om jag hinner.











btw,


Jag läser såhär på morgonen en blogg, en tjej som bor i sthlm innerstad som ganska nyss fött sitt 4:e barn, som föddes lite för tidigt. Hon är Finska och har fött alla sina barn med kejsarsnitt.

Hon har alltid bilder och skriver inte bara om barn, väldigt mysig och bra blogg -finest.se/natali



Visste ni föressten att socialstyrelsen rekommenderar att man INTE samsover med sin  bebis- pga risken för PSD.

Bra att tänka på är att inte ha gosedjur i sängen, tjock kudde och inte för varmt i sovrummet samt att sova på rygg.







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gäsbok


Ovido - Quiz & Flashcards